19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    jeroenbunte

Airport en Airplay

Hallo,

Ik ben in het bezit van een imac van 2010 met Lion, iphone4, ipad2 ipod touch, ihome airplay speaker, en een Apple tv2. Een echte Apple liefhebber mag je wel zeggen. Maar dat begint de laatste tijd iets minder te worden door de volgende reden……

Om alles draadloos met elkaar te laten werken heb ik mijn netwerk bestaande uit een kpn experiabox uitgebreid met een Airport extreme en gebruik een Airport expres als range extender naar de tuin. Maar het hele spul hapert regelmatig, een film op de Apple tv wordt een gebeuren van constant opnieuw bufferen, airplay mirroring van de ipad naar tv valt steeds weg, muziek airplayen van de iphone naar de ihome luidspreker valt regelmatig weg, uitzending gemist op de ipad in de tuin kijken valt regelmatig stil en loopt niet goed. En bij bijna alle apparaten loopt het geluid niet lipsync met het beeld, erg iritant. Om deze reden heb ik nog geen Apple tv3 gekocht want als ie het bij 720p al niet aan kan dan hou ik mijn hart vast bij 1080p.

De Airport extreme zit met een utp kabel bedraad aan de Experiabox. Qua instellingen van de airporten heb ik voor mijn idee zo ongeveer alles geprobeerd, ook qua plaatsing van de airport apparaten heb ik verschillende dingen geprobeerd. Wie o wie heeft een idee wat net zou kunnen zijn? Het lijkt mij dat een zoiets bij een merk als Apple toch gewoon een keer zou moeten werken, of zal het hele airplay gebeuren nog teveel in de kinderschoenen staan..

Groeten Jeroen

Bijdrager
    darkdopke

Heeft het eerder wel gewerkt? Anders zou ik toch de schuld gaan zoeken bij KPN. Is daar niets veranderd? Of misschien de experiabox die niet naar behoren functioneert?

Groetjes Robin

Bijdrager
    jeroenbunte

Hoi robin, nee het heeft nooit echt goed gewerkt.

Bijdrager
    darkdopke

Heb je de apple tv draadloos aangesloten of via een kabel? Een vriend van mij heeft deze draadloos gehad en kampte ook met bufferen en haperingen. Nu hij deze bekabeld heeft aangesloten is dit probleem in ieder geval weg.

Bijdrager
    darkdopke

Je hebt namelijk te maken met grote hoeveelheden data die moeten worden verstuurd

Bijdrager
    jeroenbunte

De Apple tv is draadloos, maar dat zou gewoon moeten kunnen, helemaal in 720p. Mijn mening is dat het gewoon draadloos moet werken als het alszodanig word verkocht.

Bijdrager
    Ostinato

Misschien een domme vraag, maar is je internetverbinding/-abonnement wel snel genoeg?

Bijdrager
    jeroenbunte

Dank voor je reactie, Ja internet verbinding is snel genoeg om straeming hd te kijken, maar dat heeft niets met het film kijken op de appletv te maken want die gaat via het lokale netwerk en komt niet vanaf internet, hetzelfde uiteraard met airplay

Bijdrager
    Beech

Heb je storingen in de buurt, bluetooth aan ?

Bijdrager
    Ravaso

Misschien met behulp van het airport configuratie programma de kanalen veranderen..
    Ga naar draadloos en dan draadloze opties..

Bijdrager
    iPhonefans

Jeroen
    Ik heb hetzelfde netwerk als jij, behalve de experiabox.
    Bij mij werkt alles prima, ik kijk via iPhone/ATV3 naar uitzendinggemist en internet ondertussen met iPad3.

Het ligt volgens mij aan de experiabox al dan niet in combinatie met de extreme. Ik lees over veel problemen met de experiabox, zie:
    http://www.glasvezelbreedband.nl/2010/07/routers-kpn-experiabox-thompson-tg789vn.html

Het enige is zaken uitsluiten. Sluit je laptop bekabeld op de EB en meet je snelheid (via UPC of Ziggo website), daarna bekabeld op de bekabelde extreem. Dan weet je of je LAN goed werkt.
    Daarna meet je de wlan via bv app speedtest.
    Je weet iig nu je snelheden.

Zitten de problemen in je LAN, dan ligt het idd aan experiabox ivm extreme en dan ligt het volgens mij aan de eb.

Is het het wan, dan kan je kijken naar de interferentie andere Wifi netwerken. Hiervoor kan je gratis website vinden op het internet die dat voor je checken.

Succes,

Bijdrager
    joeltje3

Als je je apple tv pingt welke waardes krijg je dan?

Bijdrager
    jeroenbunte

@beech ja bleutooth op iphone staat in principe altijd aan ivm gebruik in de auto

Bijdrager
    jeroenbunte

@ravaso ja kanalen had ik al eens veranderd. 2.5 ghz op kanaal 1 en 5 ghz op kanaal 100 verder heb ik geen storende netwerken in de buurt. Woon helemaal buiten af heb ook geen andere netwerken in directe omgeving

Bijdrager
    jeroenbunte

@ iphonefans, zal het eea eens proberen.

Bijdrager
    jeroenbunte

@joeltje hoe ping ik mn apple tv?

Bijdrager
    jeroenbunte

Update,

Intussen toch Apple tv 3 gekocht en nog 3 airport express stations ertussen in en rond huis. Ook Apple care gebeld en 1 uur en 15 minuten aan de telefoon alles met ze door gelopen, niets vreemds kunnen vinden. Ondertussen werk het allemaal nog steeds niet goed. Alles happert en loopt slecht of zelfs vast. Ben er een beetje helemaal klaar mee met Apple………

Bijdrager
    bartje

wellicht is je woning zo dicht dat wifi stralen er niet goed doorheen kunnen.
    Oude woning, dikke muren?

Bijdrager
    jeroenbunte

Het lijkt erop dat het probleem deels is opgelost. Ik heb een Samsung smart tv. Die tv maakt zelf ook een netwerk aan. Dat netwerk is nogal sterk en drukte mijn Apple tv dus gewoon weg. De netwerk optie op de tv uit gezet en voila, Apple tv werkt nu goed.

Airplay met muziek valt nog wel redelijk vaak weg. Ik heb zo”n duur B&O Beolit12 Airplay ding maar die valt nog regelmatig droog qua muziek.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.