13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    porry

Airport die er willekeurig uit klapt

Hoi beste Macnerden.

Bij mij valt om de zoveel tijd mijn airport uit en ik dus echt geen idee waarom.
    alles werkt prima. router doet het mijn mac doet het en toch.
    Willekeurig klapt hij er uit. soms dagen niet en andere dagen 4 x op een dag.:(

heeft er iemand ook zo een probleem of weet iemand hoe dit op te lossen is?:?

b.v.d.

Bijdrager
    danielpunt

Even voor de duidelijkheid:

Je Airport in je Mac of je Airport Basisstation?

Bijdrager
    porry

airport in mijn imac intel

Bijdrager
    mollie319

En welke iMac intel dan?
    bij de Core2Duo modellen zijn er volgens mij behoorlijk wat problemen met Airport……

momenteel enige oplossing: Aansluiten op een UTP kabeltje……

Hier worden nog wat tips gegeven, die misschien helpen kunnen:
    http://www.macfreak.nl/cgi-bin/forums/topic.cgi?forum=6&topic=4170&highlight=airport

Het Apple Forum weet er ook van:
    http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=716871&tstart=0

marcel

Bijdrager
    porry

idd de core duo. grrrr nee geweldig als dit nu opgelost is. en een kabel vind ik geen oplossing.
    het vage was dat het opeens tevoorschijn kwam.

Bijdrager
    mollie319

nou, de coreduo’s hadden er volgens mij geen last van, alleen momenteel de Core2Duo’s…….
    het kan natuurlijk ook zijn, dat je airport kaartje niet goed is, ook Apple kan stuk….

heb je wel genoeg bereik?
    of veel andere draadloze netwerken om je heen?

marcel

Bijdrager
    porry

volle mep met het berijk en ja er zitten wel een of 9 in de buurt maar dat moet me lijkt mij niet het probleem zijn. die waren er altijd al en sins een week dit grrrr. zover lijkt er niet echt een oplossing te zijn.

Bijdrager
    mollie319

je zou dit nog kunnen proberen, deze tips kom je her en der op het net tegen

” Ik heb er ook een gehad met dit probleem, en ik heb daar de WPA beveiliging uit gezet en alleen een MAC adres filter aangemaakt. Nu gaat hij als een speer.”

bij netwerk (onder systeemvoorkeuren) kun je dit nog doen:
    bij Toon kies je ‘airport’
    dan bij tabblad ‘Airport’ en bij ‘verbind standaard met: ‘Voorkeursnetwerken’ en NIET automatisch
    onder ‘opties’ vinkje weghalen bij ‘voeg nieuwe netwerken automatisch toe’

Bijdrager
    porry

oke ik heb het een en ander nu veranderd ik heb zelf alles in het engels staan denk ht wel te begrijpen voorlopig werkt het nog. het gebeurd ook niet als ik online ben maar er ff mee stop.

bedankt iig.:D

Bijdrager
    mollie319

soms wil het ook wel helpen om de laatse update 10.4.8 opnieuw te installeren, als combo-update…..
    vindt je hier…..
    http://www.apple.com/support/downloads/macosx1048comboupdateintel.html

Ik hoop dat het nu een beetje beter gaat, anders houdt het bij mij ook op….:-)

Marcel

Bijdrager
    porry

dat kan ik idd nog eens proberen.
    thnx

Bijdrager
    Lexie
    ”mollie319″

je zou dit nog kunnen proberen, deze tips kom je her en der op het net tegen

” Ik heb er ook een gehad met dit probleem, en ik heb daar de WPA beveiliging uit gezet en alleen een MAC adres filter aangemaakt. Nu gaat hij als een speer.”

Klopt, ik had veel problemen sinds ik de WPA beveiliging had aangezet. Als deze uitstaat is er niks aan de hand met de verbinding

Bijdrager
    YvoFi

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Ik heb een Core2Duo. Ik denk dat het hem zit in de G+ standaard die de aitport kaart ondersteund. Na een upgrade van mijn ZyXel modem kon ik mijn modem op g+ instellen en ik heb nooit meer problemen gehad. Werk nu een maand zonder wireless problemen en gaat nu als een speer.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.