9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    PorscheHD

Airport crasht hele netwerk vanaf de Switch

Goed ik heb een klein probleem, ik heb een Airport Express aangeschaft omdat ik mijn geluid van de Apple TV 4k en Apple Music digitaal op mijn stereo versterker wil aansluiten. Alles ingesteld wifi uitgeschakeld van de Airport want ik gebruik hem via de WAN. Dus voor de duidelijkheid:

Airport instellingen:

Wifi uit
    Router modus uit

KPN Router –> Netgear Switch bij de TV–> Airport WAN en dan op de LAN poort de AppleTV. Nou werkt dit prima ware het niet dat het na een dag allemaal ontploft. De PS4 TV Kastje etc krijgen geen internet meer tot ik de Airport los koppel van de switch.

Nou kan het zijn dat ik het verkeerd gedaan heb dus de setup opnieuw uitgevoerd van de Airport zoals internet het beschrijft ingesteld en als extra heb ik de PS4, AppleTV en de Airport een vast IP gegeven in de router van KPN 97,98,99. Nu werkt het allemaal weer de vraag is hoelang.

Mijn vraag is dus:

Staat het goed aangesloten zo?
    Heb ik het nu goed gedaan en moet ik alle overige aparaten in het netwerk (laptop, 3 iPads en 2 tv kastjes KPN) ook een vast IP geven?

Bijdrager
    McPim

– Waarom heb je niet zoiets gebruikt? Goedkoper en eenvoudiger om je geluid van je ATV naar je versterker te krijgen.

– In een netwerk dat goed geconfigureerd is zijn vaste IP adressen zelden nodig. Vaak gaat het mis omdat er toch een tweede DHCP server in je netwerk zit. Dat zou de Airport kunnen zijn in dit geval (alhoewel je zegt dat de router modus op ‘uit’ staat, dus dat zou dan niet het probleem zijn). Vraag: waarom heb je de Apple TV niet aan de switch gehangen, i.p.v. aan de Airport?

Bijdrager
    PorscheHD

Zon HDMI extractor is leuk maar kan vaak of niet 4K HDR normaal doorvoeren en daar heb ik wel de Apple TV 4K voor. Beste was als Apple die optical gewoon had laten zitten.

Ik heb de Apple TV aan de Lan van de Airport gedaan in de hoop/waan dat dat de beste verbinding is vanwege eventuele vertraging of iets dergelijks. Ook zit de switch vol al is dat nog wel op te lossen.

DHCP doet de router, in de airport staat het uit. Enigste wat ik me kan bedenken is dat ik hem in het begin niet goed opgestart heb zoals op internet staat wat ik alleen zo raar vind is waarom hij het eerst wel doet en na een dag niet meer?

Bijdrager
    McPim
    PorscheHD op 28 september 2017

Zon HDMI extractor is leuk maar kan vaak of niet 4K HDR normaal doorvoeren en daar heb ik wel de Apple TV 4K voor.

Duidelijk!

Dan maar even afwachten of het blijft werken? Pas wel op met vaste IP adressen in de DHCP range van de router, dat kan ook conflicten geven. Als je al vaste adressen gebruikt kijk dan eerst in welke range de router ze uitdeelt, en kies je vaste adressen daarbuiten.

Bijdrager
    PorscheHD

Ik kan hem niet buiten de range kiezen dat wil de router niet…..

Bijdrager
    McPim

Ah, ik zie nu dat je de vaste adressen in de router hebt ingegeven. Dat zou dan goed moeten gaan.. Ik bedoelde als je op de apparaten zelf een vast IP adres instelt :wink: , nevermind..

Bijdrager
    PorscheHD

Ah ja op de router vast en in de app dezelfde settings uiteraard.

Bijdrager
    PorscheHD

En wederom wil ik vanmorgen Alien kijken op de Apple TV werkt paar minuten en klaar Apple tv heeft geen internet al zegt hij dit niet werkt niet meer. Dan met de app Airport bekijken; lampje brand groen maar kan er niet in en in de app is hij niet groen.

Oplossing; stekker uit de Airport en er weer in en het werkt weer als een zonnetje…….

Snap er helemaal niks van.

Bijdrager
    McPim

Ik zou die ATV toch eens in de switch steken (haal die PS4 er tijdelijk uit..) en kijken hoelang dat goed gaat.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.