5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    iApple

Airport computer to computer hulp gevraagd!

Ik heb een Vigor Router met daaraan met draad verbonden een iMac G4 met airport en een iMac G3 zonder airport. Ik wil draadloos kunnen internetten op mijn iBook G4 met airport. Ik kan een netwerk op de iMac aanmaken (heb delen via airport aangezet) en die wordt gezien door de iBook maar ik krijg geen internet op iBook. Iemand enig idee? Zijn er meer mensen met hetzelfde probleem?

Bijdrager

Ik heb zelf ook een draadloze accespoint van sitecom, maar wat werkt echt kut,
    bereik zuigt, de verbinding blijft hooguit 10 minuten in stand, en mijn powerbook vind hem vaak niet.
    Airport is wat mij betreft geweldig, alleen de snelheid van 54 Mps mogen ze van mij wel eens upgraden naar 100.
    Ik hoor ook van anderen dat ze vaak problemem hebben met ander routers, accespoints, geen internet, geen bestanddeling of geen internet.

Maar voor internet en niet te grote bestanden werkt het geweldig, en printen en airtunes maakt het ding de 129 euro meer dan waard.

Ik weet trouwens niet hoe dit op te lossen is ( beetje off-topic bericht )

Succes !

Bijdrager
    Brandgoose

Hebben hieer thuis zo’n beetje dezelfde config. Alleen hebben we een Linksys 54 Mbps draadloze router (€70) verbinding naar mijn iMac 400 dv (uiteraard met airport kaart) en de G4 Powerbook van mijn zoon. Werkt feilloos. MIsschien overbodig maar zou a/d instelling kunnen liggen.

Bijdrager
    iApple

Aaaaarrrrgggghhhhhh……..lezen a.u.b.!

Ik heb een Vigor Router met daaraan met draad verbonden

Bijdrager
    Rini

ik probeer ook een poging.

Je router staat als dhcp ingesteld. Die distribueert dus nummertjes. Belangrijk is in welke range die nummer zitten. Bijvoorbeeld 192.168.1.X reeks of 10.0.1.X what ever.

Je imac wil je dus via de Ibook draadloos op internet verbinden, de imac heeft immers een airport kaartje en is verbonden via een kabel met de router. Dus eigenlijk gaat je imac dan als een soort van brug fungeren tussen bedraad en draadloos. Wat je gedaan hebt is je imac internet delen aanzetten via airport. Wat je eens moet checken is of je ROUTER adres is ingevuld, zo niet dan kun je daar eens mee experimenteren om daar je sitecom adres in te vullen (je router krijgt ook een ip adres, meestal 192.168.1.1)

dan krijg je dus zoiets als dit :

mocht het zonder DNS niet werken, probeer dan es je sitecom router adres in te geven als DNS.
    Verder heel belangrijk om te kijken welke foutmelding er komt als je een internet pagina opent.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.