24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:
    Bijdrager
    daniel1990

Airport Card

Sinds 22 augustus heb ik een I-Mac en het eerste wat ik natuurlijk wou dat was internet.
    Alles goed met instellen enzo(Wep etc) ,en klaar!!De verbinding met de router beneden was er.
    Maar tot mijn verbazing was het internet zo sloom dat een google pagina meer als 10 min duurde om voordat het helemaal zichtbaar was.
    Dus ik start de mac opnieuw op een hoppa signaal op volle sterkte dus ik snel het internet op en jahoor de pagina werd snel geladen maar steeds na een paar seconden nadat ik de mac heb opgestart daalt het signaal tot nul :cry:

weet iemand hier een oplossing voor?

BVD ,

Daniel Visser

Bijdrager
    ragoooon

Misschien door de muren dat je signaal sterk verzwakt doordat je router zich op de benedenverdieping bevindt. Heb/ had je dit ook met een andere computer?
    Anders extra acces point aanschaven en ongeveer tussen de 2 verdiepingen in plaatsen, versterkt het signaal.

Bijdrager
    iJoost

Kijk eerst eens even welke draadloze netwerken er nog meer in de buurt zijn en op welke kanalen die zitten. (Dat gaat misschien het eenvoudigst met de widget AirTrafficControl).

Bijdrager
    daniel1990

Ik denk niet dat dat het probleem is want hij staat naast mn andere comp. en die heeft wel voluit verbinding

Bijdrager
    daniel1990

hoe kom ik bij de widget airport control?

Bijdrager
    daniel1990

Ik heb hem al……..maar veel kan ik er niet mee eerlijk gezegd.
    Wel zegt het dat de verbinding 2mbps en dat is natuurlijk veel te weinig

Bijdrager
    Nikita

Nou, 2 Mbps is zat voor internet hoor… Maar wat me is opgevallen met Airtraffic Control is dat er massa’s routers standaard op kanaal 11 zitten. En dat stoort mekaar ook heerlijk. Daarom zit ik nu op kanaal 4 (ongebruikt in mijn buurt) en heb ik nergens last meer van :)

Zet ook Storingsonderdrukking aan, dat zal ook schelen voor een wat stevigere verbinding. Tevens schijnt de 11 Mbps (de B-standaard ipv G) ook een stabieler signaal te geven (verder bereik, lagere snelheid). Maar 11 Mbps is zelfs met de snelste ADSL verbinding nog voldoende (die halen momenteel tenslotte ook hooguit 8 Mbps).

Bijdrager
    iJoost

Als je ‘m uitklapt (een klik erop) dan krijg je een lijst met alle draadloze netwerken in de buurt. Meer dan alleen die van jou? Dan de kanaalnummers vergelijken en vervolgens je eigen kanaalnummer zodanig kiezen (Arport-hulpprogramma) dat je zo’n vier kanalen afzit van de andere netwerken.

Bijdrager
    daniel1990

ik heb alles gedaan wat jullie zeiden en toch word het er niet echt beter op..
    Het signaal is weliswaar sterker maar het internet gaat nog net zo traag

Bijdrager
    Oppie

Welke provider heb je, en wat voor soort abbo?
    Welke merk/type router heb je?
    Heb je al geprobeerd hoe het werkt zònder WEP/WPA beveiling?
    DNS-Servers ingevuld?

Oftewel meer info helpt ons jou te helpen…:)

Bijdrager
    OsA2

Staat je mac niet gewoon te dicht bij de draadloze zender?

In elk geval wat je eens moet proberen is de encryptie van je netwerkverbinding afhalen.
    Dan testen of alles lekker snel gaat zoals het moet. In het laatste geval als dit lukt zit er ergens een bottleneck tussen de encryptie/decrytie Ik zou deze persoonlijk niet gebruiken als draadloze beveiliging omdat ik die niet hoog aanschrijf Beter is beveiliging op mac adress.

Deny all except je eigen mac adress.
    Kijk dan of je google nog steeds trager is dan normaal.

succes

Bijdrager
    iJoost

Maar waren er nu nog andere draadloze netwerken? En hoe zat/zit het met de gebruikte kanalen?

Bijdrager
    daniel1990

Router: Zyxel Prestige 2602HW-61
    Provider: Tiscali(6mb)
    Beveiliging: Wep ,we hadden eerst zonder alleen we hadden het idee dat anderen op ons netwerk zaten dus.

Staat je mac niet gewoon te dicht bij de draadloze zender?

Nee want die staat beneden.

In elk geval wat je eens moet proberen is de encryptie van je netwerkverbinding afhalen.
    Dan testen of alles lekker snel gaat zoals het moet. In het laatste geval als dit lukt zit er ergens een bottleneck tussen de encryptie/decrytie Ik zou deze persoonlijk niet gebruiken als draadloze beveiliging omdat ik die niet hoog aanschrijf Beter is beveiliging op mac adress.

Sorry maar zo´n expert ben ik niet op dit gebied. :innocent:

Bijdrager
    Oppie

Dus de vraag is: hoe werkte het zonder de WEP beveiliging?
    M.i. is WEP en ook WPA wel eens een probleem veroorzaker in het draadloze gebeuren.
    Of probeer eens WPA ipv WEP; deze wordt ook ondersteund door de Zyxel

Filtering op MAC adressen is onvoldoende als je achterdochtig bent en voor echt veilig wilt gaan…

Bijdrager
    daniel1990

Ik heb een pc naast de mac staan die wel draadloos ontvangt(windows XP).
    Kan ik niet gewoon een kabeltje van de pc naar mn mac trekken.

Bijdrager
    Oppie

Kan wel, ja…
    Maar wil je het probleem oplossen of niet?:?

Bijdrager
    daniel1990

jawel alleen het lukt niet echt

Bijdrager
    Oppie

Heb je dan wel de tips opgevolgd?!

Dus 1) het kanaal van de WiFi router veranderen en 2) WEP uitschakelen, kijken of het dan werkt en daarna WPA activeren…

Volgens mij moet hiermee de zaak op te lossen zijn.

Bijdrager
    daniel1990

oke stap 1 had ik gedaan

Bijdrager
    daniel1990

Oja nog ff een snelle vraag :innocent:
    Als ik dat programmatje er weer vanaf wil gooien hoe doe ik dat dan want daar ben ik nog niet helemaal uit.
    Ik ben zo erg windows gewend dat ik nog niet eens weet hoe ik een geinstalleerd programma eraf moet gooien. *Schaam* *Schaam*

Bijdrager
    DK master

Gewoon in de prullenmand gooien is voldoende;)

Bijdrager
    daniel1990

oja mischien dat het een domme vraag is hoor ,maar kan het ook zo zijn dat de i-mac op apple ontvangst staat en dat ik hem op 1 of andere manier moet omzetten naar een normale ontvangst?

Bijdrager
    Nikita

Wifi is Wifi, of dat nou Airport van Apple heet of een ander merk.

Oja, tis iMac niet I-mac…

Bijdrager
    OsA2

Zoek eens even uit of je een kijkje kan nemen in je router.

Eventueel vanop je pc ipv de mac.

Op je windows computer doe je

start -> Configuratie scherm -> netwerk verbindingen.

Vervolgens dubbelklik je op de netwerk kaart die verbinding maakt met je Prestige 2602HW
    En klik bovenaan op de tab eigenschappen.
    Hier zal je een ip nummer zien (die van je pc) een netmask (255.255.255.0) en een gateway
    iets als 192.168.1.1 of andere nummer

Die gateway nummer is de ip nummer van je prestige.

Ga naar internet explorer of safari en typ daar in de url: 192.168.1.1 of de nummer die je te zien krijgt in je gateway venster.

normaal zou je nu een

Enter Network Password scherm moeten te zien krijgen.
    Standaard is dit bij user name “admin” en password “1234” zonder de ” symbool
    de prestige vraagt je voor een ander wachtwoord aan te maken. Druk hier om ignore
    vervolgens zou je de web pagina moeten zien van je router.
    in de 2de kolom staat er Wireless LAN

klkik daar eens op
    Hier zie je 5 dingen waar je op kan klikken.

kilk op 802.1x/WPA
    en zet de port type hier eens op No authentication Required.
    Dit wil zeggen dat elke draadloze gebruiker op je netwerk mag die in de buurt van je station is.
    Kijk dan op de mak of dit een goed resultaat geeft.
    En geef ons hier je bevinding eens van?

succes hiermee.

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.