11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    denniz

Airport basisstation aansluiten op ethernet hub

Ik ben van plan een airport basisstation (extreme of express) aan te schaffen, maar wil hem op een ethernet hub aansluiten, die vervolgens gekoppeld staat met een ADSL router/modem/hub. Kan dit?

Bijdrager
    DJay

Ja dit kan, maar ben je wel een beeetje op de hoogte van termen zoal HUB, router, modem en switch want het zijn allemaal verschillende dingen….

Bijdrager
    fistkikker

Ja. Dat heb ik ook. Of je een extreme of express wilt aansluiten maakt niks uit. Die extreme kan alleen gelijktijdig meer users aan, dus de vraag is vooral hoeveel gelijktijdige gebruikers je verwacht, meer of minder dan 10.
    Als je een gemengd netwerk hebt met bedraadde en draadloze aansluitingen is het handig om het uitdelen van IP-adressen in je airport express/extreme uit te zetten. Dan wordt de router daarvoor gebruikt en zit iedereen op hetzelfde subnet. Dan zien ze elkaar beter.

DJay, ben jij op de hoogte? Die dingen (modem, router, switch) zitten veelal in 1 kastje.

Bijdrager
    denniz

Mijn ADSL modem heeft al deze dingen aan boord. Een 4 ports hub en ingebouwde router. Een poort gaat naar boven, (modem staat in de meterkast) en vervolgens weer in een hub die het signaal weer verdeeld over 4 computers, op deze hub wil ik het airport station hangen.

Denniz

Bijdrager
    fistkikker

Een airport extreme of express is op zich niets anders dan een draadloze switch en router in één. Die router functionaliteit zit je alleen in de weg, en die kan je uitzetten door het uitdelen van ip-adressen uit te zetten. Dus zoals je een switch of hub aan je netwerk hangt, zo kan je ook zo’n airport ding toevoegen.

(en ja, ze bevatten ook een USB-printserver en die express kan ook nog een trucje met muziek, maar dat is niet relevant voor de vraag als je het mij vraagt. die werken ook gewoon)

Bijdrager
    denniz

Thanx guys, ben blij met het snelle antwoord.

Hoe zit het met het bereik? Kan ik vanaf zolder in de woonkamer netwerken met m’n iBookje.

Bijdrager
    fistkikker

Ligt aan je vloeren en muren. Veel gewapend beton verkleint de kans. Met houten vloeren is het geen enkel probleem (of je moet wel heel groot wonen)

Bijdrager
    denniz

Heb inderdaad betonen vloeren. Nee, ik woon niet in een grote villa.:D Gewoon rijtjes werk.

Bijdrager
    Tuffi

Dit is onze situatie…:P Alles werkt perfect met die airportjes. Je moet idd wel niet muren hebben van een atoombunker ofzo :mrgreen:

(:innocent: sorry voor die 2 pc’s, maar enkele familieleden zijn (nóg) niet geswitched :evil:)

Bijdrager
    denniz

Thanx iRamon, ongeveer ook mijn situatie die je fantastisch hebt geschets.

Ik ben eruit, ik ga morgen een airport express kopen. :D

Iedereen bedankt.

Bijdrager
    denniz

Ik heb ‘m gekocht. Werkt prima, ik heb beneden vol ontvangst van het basis-station dat op zolder staat.
    Ook het aansluten op de hub werkt prima. Wat een topapparaat.

Iedereen bedankt.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.