6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    benj1989

airport base router printer

Hoi,

Ik heb een router en daaraan hangen mijn computers en een printer,
    nu heb ik er over tlaast een airport base, die werkt goed, alleen vraag ik me af hoe ik mijn printer van op de router dan op de ibook zetten waarmee ik nu draadloos geconnecteerd ben.

Grtjs,
    benj

Bijdrager
    Nikita

Ik snap je vraag niet helemaal… Zal wel Vlaams / Nederlands probleempje zijn.
    Anyways, ik heb zelf een Airport Express met daaraan een HP PSC 1215 printer / scanner combo. Als ik die gelijk aan de Airport hang, kan ik ‘m gebruiken als een PostScript printer, maar dan worden de afdrukken nogal korrelig etc.
    Dus, ik heb de printer aan m’n Mac gehangen, vervolgens de bijbehorende software ge├»nstalleerd vanaf de meegeleverde CD, daarna de printer weer terug gehangen aan de Airport en dan kan je ineens de goede driver selecteren voor de netwerkprinter.

In Windows moet je het via Bonjour doen. Kan je downloaden vanaf de website van Apple. Hier werkt het op die manier al een tijdje prima :)

Bijdrager
    Dbakker

Hoi,

Ik heb wat moeite met je vraag.:? Waarschijnlijk komt dat door je omschrijving.

Misschien bedoel je dit:
    Ik heb een airport base, een iBook en een printer.
    Ik heb mijn iBook draadloos verbonden met de airport en wil nu afdrukken. Hoe doe ik dat?

Verbeter me wanneer ik dat niet goed heb omschreven.

Nu het antwoord:
    Sluit je printer aan op de airport base met een usb kabel.
    Selecteer vervolgens in je airport configuratiescherm dat je draadloos wilt printen en selecteer daar ook je printer (als je driver hem zelf niet ondekt).
    Selecteer vervolgens je printer (nogmaals) in het programma afdrukbeheer van je iBook en klaar is kees.

Succes
    Douwe-Jan

Bijdrager
    benj1989

dbakker, zo bedoel ik het.
    maar het is een ethernet printer en de printer moet voor de andere computers die aan de router hangen ook nog bereikbaar zijn.

Bijdrager
    Dbakker

Ethernetprinters zouden ook moeten werken via bonjour en je ethernetpoort.
    Hoe dat in zijn werk gaat kan ik je niet vertellen (omdat ik dat nog nooit heb gedaan).
    Wellicht is er iemand op het forum die je verder kan helpen.
    Kijk ook eens op de apple site onder netwerk printers en airport.
    Dan krijg je oplossingen zoals bijvoorbeeld hier:
    http://docs.info.apple.com/article.html?path=Mac/10.4/en/mh987.html

Succes met je vraag en ik ben benieuwd naar de bijbehorende oplossing.
    Groet
    Douwe-Jan

Bijdrager
    benj1989

hoi, ik heb het werkende gekregen,
    ben wat op de forums van apple gaan zoeken,
    ik moest gewoon de optie ip adressen verdelen uitzetten:)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.