7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Dylan

Airport alleen gebruiken met AirTunes

Beste Maccers,

Deze week was het dan zover. M’n moeder kocht haar Macbook. En zelfs m’n pa was na een aantal keren over de schouder meekijken enthousiast te krijgen. Vandaag een Airport Express gekocht zodat ze vanuit de luie stoel draadloos de muziekjes naar de versterker kunnen streamen. Installeren was in eerste instantie simpel totdat ik ontdekte dat er niet ge-internet kon worden als er werd gestreamd. De situatie is als volgt: Voor het internet maken m’n pa(windows) en ma(Macbook) gebruik van een draadloze verbinding(Speedtouch). Alleen de Macbook maakt gebruik van de Airport en deze is dan verbonden met de versterker. Zoals het nu is ingesteld moet er voor een draadloze verbinding worden gekozen om te kunnen internetten of te kunnen streamen. Uiteraard willen ze allebei tegelijkertijd kunnen. Hoe? Ik heb de Airport al gereset en opnieuw ingesteld met de optie om de Airport in een bestaand netwerk mee te nemen en alleen voor AirTunes te gebruiken. Dit lijkt te lukken totdat iTUnes verbinding probeert te maken met de Airport. Wat na enige tijd mislukt. Kunnen jullie helpen?

Dus:

Graag de Airport alleen gebruiken voor het streamen vanuit iTunes en dat tijdens het streamen ook de normale internet-verbinding gebruikt kan worden.

Alvast bedankt!!

Bijdrager
    Oppie

Heb toch het vage vermoeden dat deze vraag al vele malen is gesteld, dus een beetje zoekwerk in dit forum zal je zeker op weg helpen…

Bijdrager
    Dylan

En gelijk heb je. Maar….Als ik probeer te zoeken krijg ik hele vage database/error/fatal erros. Dus vandaar toch de vraag.

Help me dan opweg naar de draadjes…

Bijdrager
    Zeekomkommer

Ik weet niet hoe je instelt dat je de airport express alleen wilt gebruiken om muziek te streamen maar het lijkt me geen verstandige keuze. Je MacBook kan maar met 1 draadloos netwerk tegelijk verbinding maken en als hij dat doet met de airport express en die is niet verbonden met internet dan kan je dus niet internetten.

Je hebt een paar opties:
    – je maakt draadloos verbinding met de aiport express (draadloze modus van de airport express op maak draadloos netwerk aan) en verbindt de airport express draadloos (WDS) met je SpeedTouch zodat je airport express het draadloze netwerk van de SpeedTouch uitbreidt (airport express internet instelling: verbind via Airport). Verspreid ip adressen uit op de airport express.
    – Je verbindt de MacBook draadloos met de Speedtouch en je verbindt ook de airport express draadloos met de speedtouch maar dan als client (draadloze modus van de airport express op verbind met bestaand draadloos netwerk)

Of de eerste optie gaat werken met de SpeedTouch weet ik niet. Het voordeel van deze optie is dat de dekking van je draadloze netwerk ook vergroot wordt. Bij optie 2 zendt de airport express zelf geen draadloos signaal uit, deze optie heeft echter meer kans van slagen.

Mijn verhaal is overigens gebaseerd op het oude airport hulp-programma

Succes

Bijdrager
    Dylan

Bedankt! Ik ga er weer even mee verder.

:lol:

Bijdrager
    Oppie

En als het niet lukt, probeer ik die draadjes nog wel voor je op te duiken; laat maar weten.

Bijdrager
    Gamie

Het was iets met een hulpprogramma van de AirPort Express waardoor je op je internet draadloos netwerk en tegelijkertijd muziek kan streamen (kijk eens rond op Tweakers :P).

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.