3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Donnie Darko

Airport access control

De situatie:

Een MacBook dat bedraad is aangesloten wireless laten uitzenden.

Vervolgens met een programma, op de MacBook, een soort van “acces control list” laat zien welke apparaten graag draadloos willen verbinden. Dat ik dan op basis van computernaam of MAC-adres kan beslissen of het apparaat mag verbinden of niet?

Ik heb het al met de functie op de router (Fritz!Box) geprobeerd maar bij het toevoegen van de mac-adressen vallen alle draadloze verbinden weg. Het gaat om nogal om een grote groep laptoppers (15+) dat draadloos wil en die ik toch graag op de een of andere manier wil gaan ‘beheren’ met betrekking tot het verschaffen van een draadloze verbinding.

Alvast bedankt!

Inactief
    Anoniem

het geeft geen antwoord op je vraag, maar waarom overweeg je geen airport express aan te schaffen?
    Is makkelijker.

Bijdrager
    Donnie Darko
    ”Beakerflo”

het geeft geen antwoord op je vraag, maar waarom overweeg je geen airport express aan te schaffen?
    Is makkelijker.

Omdat ik eenmaal een Fritz!Box heb en die het in principe goed doet, dus waarom een nieuwe?

Ik heb inmiddels al het een en ander gevonden in de trant van hotspot software.

Mogelijkheid 1:
    ‘Systeemvoorkeuren’ > ‘Delen’ > ‘ Internetdeling’
    Hiermee kan ik wel draadloos uitzenden en beveiligen maar ik heb geen controle over wie wel niet mag verbinden.
    Ik zou gaarne een soort van ‘beheer lijst’ willen zien van apparaten die willen verbinden en de mogelijkheid tot het verschaffen van een toegang. Als iemand nog een programma heeft met deze mogelijkheid dan hoor ik dat graag.

Mogelijkheid 2:
    Hotspot software: http://www.usemynet.biz/.

Mogelijkheid 3:
    Het zoeken voor een hotspot firmware voor m’n linksys wrt54g.
    Zoals; OpenWRT en DD-WRT.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.