23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    me.com

Airport 7.4.1 update voor oudere modellen beschikbaar

Apple today released Time Capsule and AirPort Base Station (802.11n) Firmware 7.4.1, bringing bug fixes and security enhancements to the just-released models, as well as older 802.11n-capable AirPort Extreme Base Station, AirPort Express, and Time Capsule models.

Notably, the update also enables remote access to attached drives for both previous AirPort Extreme Base Station 802.11n models as well as the first-generation Time Capsule. (The dual-band broadcast support and guest networking features also added to the newly-released models require hardware modifications, and are thus not available for older models.) Apple’s support document provides additional details on the release.
    For AirPort Extreme (Early 2009) and Time Capsule (Early 2009) that ship with firmware 7.4, the firmware 7.4.1 update:

– Resolves an issue in which a client computer may be disconnected when waking from sleep
    – Addresses an issue in which redirecting SMTP port services may disable IP-layer networking
    – Improves the reliability of Back to My Mac-based disk sharing
    – Includes recent AirPort security updates

For AirPort Extreme with 802.11n (Fast Ethernet), AirPort Extreme with 802.11n (Gigabit Ethernet), AirPort Express with 802.11n, and original Time Capsule models, the firmware 7.4.1 update:

– Enables remote administration and remote access to compatible USB connected drives via Back to My Mac (except on AirPort Express)
    – Improves reliability when backing up to a Time Capsule via Time Machine
    – Includes recent AirPort security updates

Bron: MacRumors.com

Bijdrager
    Hailstorm

Prima update voor de ‘oude’ modellen! Vandaag ontvang ik de nieuwe AEBS, meteen even kijken of dat simultaneous dual-band een beetje werkt.

Enables remote administration and remote access to compatible USB connected drives via Back to My Mac (except on AirPort Express)

Betekent dit dan je Back To My Mac moet aanzetten om je USB-drive te kunnen benaderen via MobileMe?

Bijdrager
    reven

Ben ik de enige die dit ziet?

7.4.1 is een voorbode van working in the cloud.
    The cloud met als bron je eigen hardware.

Lokale sync mogelijkheden van mobile me zorgen voor een offline versie.
    Hiermee kan apple de Mobile Me ook Gratis maken.
    Mobile me is daadwerkelijk me.

Ik heb er zin in!

Laat Snow Leopard maar komen.

Bijdrager
    jabesse

Zojuist geĂ¯nstalleerd, je kunt inderdaad je MobileMe inloggegevens invoeren. Verder nog niet mee kunnen testen, want er hangt (nog) niets aan de USB-poort van m’n Airport.

Bijdrager
    Sjo

Heb de update voor mijn Airport Extreme (zomer 2008) geinstalleerd. Het resultaat is dat internetpagina’s hopeloos traag laden vanaf mijn Macbook Pro (draadloos). Vanaf de Mac Mini (met draad) gaat het gewoon op normale snelheid. Ik heb reeds de instellingen teruggezet naar fabrieksinstellingen en het kabelmodem (Telfort 20MB) gereset, maar het mag allemaal niet baten. Hebben meer mensen een soortgelijke ervaring met de update?

EDIT: blijkbaar is mijn Aiport Extreme een dieseltje, even rustig een tijdje op gang komen en nu draait het weer op volle snelheid.

Bijdrager
    Verhulk

Heeft iemand z’n USB schijf al kunnen benaderen vanuit Mobile me? Ik heb de toegang nog niet gevonden. Op de timecapsule heb ik wel mijn mobile me log opgeslagen, maar ik zie op het internet nog geen button oid erbij komen.

Bijdrager
    me.com

Hij komt ook niet op me.com te staan, maar in de navigatiebalk aan de linkerkant van vensters in OSX.

Bijdrager
    NI3LS

Dat is zeker allemaal alleen maar nieuwe functionaliteit voor alle apparaten behalve Airport Express?

Bijdrager
    Verhulk

Dat is jammer. Heb thuis een mac, maar op de zaak een windows machine. Had begrepen dat vanuit de browser met mobile me mijn timecapsule met usb harde schijf toegangelijk was. Helaas is dat dus niet zo. Zonde, want dan heb ik niet heel veel aan de functionaliteit. Het duurt nog even voordat heel Nederland over is op een mac:(

Bijdrager
    Churchil

Hi me.com,

Ik heb ook een USB schijf aan mijn TC gehangen. Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt: in welk OSX venster. Je moet de schijf toch via mobile me benaderen?

Bijdrager
    me.com

Als je je account hebt ingevoerd op je Mac, wordt je computer geregistreerd bij me.com. Bijvoorbeeld: je hebt een iMac, die ingelogt is, en een MacBook die ingelogt is. Met de nieuwe firmware update registreerd (dus wanneer je op de AE of TC inlogt) MobileMe ook je Airport Extreme of Time Capsule. Wanneer je dus een harde schijf aan je AE of TC aansluit, kijkt MobileMe (op je AE of TV) welke computers er geregistreerd staan en aan die ingelogde en geregistreerde gebruikers op de computer laat hij de harde schijf zien.

In OSX is het dus in de navigatiekolom. Dus wanneer je bijvoorbeeld Macintosh HD of hoe je HD ook maar heet opent, zal hij in de linkerkant staan.

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is.:)

Bijdrager
    Verhulk

@me.com,

Dat maakt het voor mij in ieder geval een heel stuk duidelijker. Dank je wel.

Wat ik nog niet snap, is waarom een USB disk niet toegankelijk is via mobile me. Dat zou toch in principe ook moeten kunnen. Reden dat ik dit graag zou willen is dat ik op andere plaatsen veel met windows machines werk ipv de Mac thuis.

Bijdrager
    me.com

Precies, daar ben ik ook erg benieuwd naar waarom Apple dit niet kan doen via het webinterface van MobileMe. Ik hoop echt dat dit nog wel ooit gaat gebeuren zodat ik mijn schijven ook kan benaderen via Windows.:)

Bijdrager
    Churchil

Bedankt voor je reply Me.Com, je bedoelt dus dat je de schijf kan zien in de finder. Dit klopt natuurlijk wel, maar dat was al zo als je een schijf aan je extreme hing, je zit dan binnen je eigen netwerk. Werkt dit ook als je buiten als je op een ander netwerk zit?

Bijdrager
    me.com

Zoals ik heb gelezen werkt dat inderdaad. Zorg in ieder geval dat de computer en de Airport geregistreerd staan (dus ingelogt zijn), dan zou het moeten werken denk ik.:)

Bijdrager
    M@cer

Het is inderdaad jammer dat je de schijf niet vanuit een windows omgeving kan benaderen. Wanneer dat het geval zou zijn, had het echt een enorme meerwaarde gehad..

Bijdrager
    Koetjesreep
    ”Churchil”

Bedankt voor je reply Me.Com, je bedoelt dus dat je de schijf kan zien in de finder. Dit klopt natuurlijk wel, maar dat was al zo als je een schijf aan je extreme hing, je zit dan binnen je eigen netwerk. Werkt dit ook als je buiten als je op een ander netwerk zit?

Dat werkt.
    Ik zit nu bij mijn moeder in Zeeland, terwijl mijn schijf in Noord-Brabant achter mijn extreme hangt en kan er gewoon op werken.

Bijdrager
    Jpunt
    ”Sjo”

Heb de update voor mijn Airport Extreme (zomer 2008) geinstalleerd. Het resultaat is dat internetpagina’s hopeloos traag laden vanaf mijn Macbook Pro (draadloos). Vanaf de Mac Mini (met draad) gaat het gewoon op normale snelheid. Ik heb reeds de instellingen teruggezet naar fabrieksinstellingen en het kabelmodem (Telfort 20MB) gereset, maar het mag allemaal niet baten. Hebben meer mensen een soortgelijke ervaring met de update?

EDIT: blijkbaar is mijn Aiport Extreme een dieseltje, even rustig een tijdje op gang komen en nu draait het weer op volle snelheid.

Ik heb dezelfde problemen en hoop dus dat ik straks weer boven de 50kbs download. Je weet zeker dat je ondertussen niks aan de instellingen hebt veranderd?

Bijdrager
    larsvanzanten

Heb zelf geen Airport of Time Capsule, maar is ’t niet zo dat de schijf bereikbaar is in de webinterface van MobileMe onder het iDisk-deel en dan bij ‘Shared Files’?

Ik overweeg overigens wel een AE of TC aan te schaffen. Werkt het een beetje vlot?

Bijdrager
    Matterhorn

Begrijp ik het goed dat je zonder een Mobile Me account, ook je schijf op afstand kunt benaderen?

Bijdrager
    gerryvonne

Deze firmware brengt een probleem met zich mee. De Time Capsule loopt gewoon vast (een keiharde freeze). De enige oplossing was om de stekker eruit te trekken en die er opnieuw in te doen. Na een tijdje alle instellingen te hebben doorlopen en resets te hebben uitgevoerd van modem en tc, heb ik de onderstaande link gevonden. Blijkbaar hebben hier meer mensen last van.

http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=9455384

Downgraden naar firmware 7.3.2 is de oplossing. Het werkt bij mij ook niet icm 10.5.7.

Bijdrager
    raptorNL
    ”larsvanzanten”

Heb zelf geen Airport of Time Capsule, maar is ’t niet zo dat de schijf bereikbaar is in de webinterface van MobileMe onder het iDisk-deel en dan bij ‘Shared Files’?

Helaas niet. Dat zou inderdaad wel heel handig zijn. Wellicht komt het ooit nog, want mogelijk is het zeker.

Ik overweeg overigens wel een AE of TC aan te schaffen. Werkt het een beetje vlot?

Backuppen gaat hier nogal traag naar m’n AE met USB schijf. Maar dat boeit mij persoonlijk niet zo, ik gebruik Time Machine toch zoals het bedoeld is: aanzetten en verder niet meer aan denken.

Handmatig bestanden heen en weer kopieren gaat wel gewoon vlot.

Bijdrager
    gerryvonne
    ”gerryvonne”

Deze firmware brengt een probleem met zich mee. De Time Capsule loopt gewoon vast (een keiharde freeze). De enige oplossing was om de stekker eruit te trekken en die er opnieuw in te doen. Na een tijdje alle instellingen te hebben doorlopen en resets te hebben uitgevoerd van modem en tc, heb ik de onderstaande link gevonden. Blijkbaar hebben hier meer mensen last van.

http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=9455384

Downgraden naar firmware 7.3.2 is de oplossing. Het werkt bij mij ook niet icm 10.5.7.

Opgelost met 7.4.2:)

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.