4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    db81na

Airport

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje.

Ik heb een ziggo abonnement met een Horizonbox als router/modem in de woonkamer.
    Nou was mijn bereik naar de eerste verdieping niet super en naar zolder helemaal kansloos.

Ik heb een Airport Extreme aangeschaft en deze bekabeld aangesloten vanaf de horizonbox met een UTP-kabel. Resultaat is dat ik zowel op de eerste verdieping als op de zolder een goed resultaat haal.

Nou merk ik wel dat mijn verbindingen etc met de Extreme beneden aangesloten gewoon een stuk sneller en prettiger werken.
    Ik wil daarom nog een AE aanschaffen op de eerste verdieping of zou een Express volstaan?

Andere opties hoor ik ook graag van jullie.

Ik denk er trouwens ook aan om de ziggo modem in de bridge te laten zetten en de AE als mijn router te gebruiken.

Gr. Dennis

Moderator
    Poezenbeest

Ik zou he onmiddelijk doen, her modem in bridge zetten. Wat je nu hebt zijn twee dezelfde netwerken, die elkaar aan het verdringen zijn. Je zal zien dat als je het modem van Ziggo in bridge zet, de verbindingen met de Airport Extreme ook beter worden beneden.

Mijn advies: zet eerst het modem in bridge en kijk wat dat oplevert. Is dat niet naar believen, schaf dan eventueel een Airport Express aan. Die kunnen in feite net zoveel als een Extreme.

Moderator
    Poezenbeest

Ik zou he onmiddelijk doen, her modem in bridge zetten. Wat je nu hebt zijn twee dezelfde netwerken, die elkaar aan het verdringen zijn. Je zal zien dat als je het modem van Ziggo in bridge zet, de verbindingen met de Airport Extreme ook beter worden beneden.

Mijn advies: zet eerst het modem in bridge en kijk wat dat oplevert. Is dat niet naar believen, schaf dan eventueel een Airport Express aan. Die kunnen in feite net zoveel als een Extreme.

Bijdrager
    db81na

De Hoirzonbox kan blijkbaar niet in bridgemodus. Optie vanuit Ziggo is een modem toesturen en die in bridgemode te zetten.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.