20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:

Bijdrager
    Jos Opel

AirPods zonder volumeregelaar

Ik ben van plan een setje AirPods te kopen. Maar ik vind het een gemis dat er geen fysieke volumeregelaar op zit. Bij Bol.com kwam ik deze TicPods Free oortjes tegen. Heeft iemand hier ervaring mee?

https://www.bol.com/nl/p/ticpods-free-in-ear-oordopjes-ice/9200000098533726/

Bijdrager
    Shmoo

Ik denk niet dat het fijn gaat werken, maar goed wie ben ik. Het tikken op de AirPod om een liedje te skippen of om te starten gaat nog. Maar als je er echt op moet gaan drukken of er over vegen – zoals veel mensen zou willen – dan duw je ze heel snel uit je oren.

Het staafje aan het oortje is dan een soort hefboom als je daar op gaat drukken over wrijven dan duw je als het ware het staafje richting je wang waardoor het knopje uit je oor komt.

Moderator
    Night

Ik zou zeggen: probeer het gewoon. Als het niet naar behoren blijkt te werken voor je, kan je ze toch gewoon terugsturen?

30 dagen bedenktijdĀ en gratis retourneren
    Neem rustig de tijd voor je beslissing want je hebt 30 dagen bedenktijd. Een artikel toch niet helemaal wat je wilde? Dan kun je het kosteloos retourneren.

Bol.com: Alles over retourneren

Bijdrager
    nnsa

Helemaal eens met Shmoo. Volume AirPods regel je met Siri.

Bijdrager
    Shmoo

Gewoon op je telefoon is beter voor je imago.

Bijdrager
    Jos Opel

Ik neig ook wel naar de Apple AirPods, maar bedienen met Siri is geen optie, want dan wordt mevrouw Opel wakker. Het is bedoeld om tijdens mijn slapeloze nachten muziek te luisteren.

Bijdrager
    wouter57

Dat wordt dan niets voor mij die AirPods. Je gebruikt ze s’nachts om geen herrie te maken maar je moet er wel tegen praten en mijn Mac mini heeft ook al geen invoer geluid.

Bijdrager
    Ome Kor

Ik praat nooit tegen mijnĀ AirPods. Als ik rechts tik pauzeert de muziek, links is het volgende nummer en harder of zachter zetten doe ik met mijnĀ iPhone ofĀ ļ£æwatch.

Bijdrager
    Hyrax

<p class=”cite”>Night op 29 maart 2019 om 20:26</p>
    Ik zou zeggen: probeer het gewoon. Als het niet naar behoren blijkt te werken voor je, kan je ze toch gewoon terugsturen?

30 dagen bedenktijdĀ en gratis retourneren
    Neem rustig de tijd voor je beslissing want je hebt 30 dagen bedenktijd. Een artikel toch niet helemaal wat je wilde? Dan kun je het kosteloos retourneren.

Bol.com: Alles over retourneren

Behalve datĀ oortjesĀ vallen onder hygiene producten en dus niet geretourneerd kunnen worden

Bijdrager
    Ome Kor

Hmm, wat nu als ze niet goed passen en steeds uit je oor vallen? Is het dan helaas pindakaas?

Bijdrager
    Hyrax

Ja.

Bijdrager
    Ome Kor

Heb je daar ervaring mee? Ik kan hiervan niks terugvinden in de online store vanĀ ļ£æ..

Bijdrager
    Jos Opel

@hyrax: dacht ik eerst ook, maar op de website van Bol staat het wel degelijk aangegeven.

Bijdrager
    Jos Opel

Ik heb de TicPods Free In-Ear Oordopjes nu een paar dagen uit kunnen proberen, maar ze gaan vandaag retour. Reden: bij het gebruik van de volumeregeling, het schuiven over het rechte deel van de rechter Ticpod. Hierdoor kom je over de sensor t.b.v. de functie ā€œvolgend nummerā€. Ik heb nu de Apple AirPod 2 besteld en ben benieuwd.

Bijdrager
    Shmoo

<p class=”cite”>Ome Kor op 31 maart 2019 om 12:13</p>
    Ik praat nooit tegen mijnĀ AirPods. Als ik rechts tik pauzeert de muziek,

Hoe doe je dat pauzeren dan… ?

Ik probeer het door eenmaal te tikken maar dat werkt bij mij niet. Ik kan alleen dubbel tikken om een nummertje te skippen. Pauzeren is oortjes uit je oren halen.

Bijdrager
    nnsa

Bijdrager
    Hyrax

<p class=”cite”>Jos Opel op 2 april 2019 om 01:02</p>
    @hyrax: dacht ik eerst ook, maar op de website van Bol staat het wel degelijk aangegeven.

Er staatĀ 30 dagenĀ bedenktijdĀ en gratis retourneren. Dat klopt, zolang ze niet geopend zijn (lees: verzegeling niet verbroken is)

Bijdrager
    Shmoo

<p class=”cite”>nnsa op 2 april 2019 om 11:31</p>
    FYI

@shmoo

Ongeacht welk model AirPods u hebt, u kunt elke AirPod instellen om het volgende te doen wanneer u er dubbel op tikt:

• Siri gebruiken3
    • Audio afspelen en pauzeren
    • Naar het volgende nummer gaan
    • Naar het vorige nummer gaan
    • Audio uitschakelen

Staat nergens iets over een enkele tik op de AirPod. Je zou verwachten dat het zo werkt, dat je kunt instellen dat een enkele tik op links of rechts pauzeert en dubbele tik vooruit of achteruit skippen is.

Dat vind ik namelijk een gemiste kans, dat je echt een AirPod uit je oor moet halen om te pauzeren en dan heb je hebt je zo’n ding in je handen. ā˜¹ļø

Bijdrager
    nnsa

Even AirPods activeren en dan naast BlueTooth ā€œiā€ configureren. Zie bijlage.

(wel de L + R Airpods laten # met je linker en rechter oor…šŸ˜Š)

Bijdrager
    nnsa
20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.