8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Bernie

Airpods wel of niet compatible met iPhone 5s (met iOS 12)

Op de site van Apple staat dat Airpods Pro niet compatible zijn met iPhone 5s.

Maar op supportsites vind ik antwoorden dat het wel kan.

Hangt het nu af van het type iPhone of van de iOS-versie?

Heeft iemand er ervaring mee? Is er iemand met een iPhone 5s die Airpods gebruikt? Airpods 1, 2 of Pro maakt me nog niet eens heel veel uit…

Bijdrager
    McPim

Het ligt aan de iOS versie en daardoor de beschikbare opties van de Airpods Pro. Pairen zal lukken, noise reduction en transparency mode waarschijnlijk niet. Dat is zonde natuurlijk.. De gewone Airpods worden wel ondersteund op de 5s.

Bijdrager
    mcvries

<p class=”cite”>McPim op 23 januari 2020 om 10:57</p>
    Het ligt aan de iOS versie en daardoor de beschikbare opties van de Airpods Pro. Pairen zal lukken, noise reduction en transparency mode waarschijnlijk niet. Dat is zonde natuurlijk.. De gewone Airpods worden wel ondersteund op de 5s.

Noise reduction en transparency zitten ingebouwd in de Airpods en werken ook als ze niet gepaired zijn. NC werkte ook die ene keer dat ik ze gekoppeld kreeg met een windows laptop.

• Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 6 dagen geleden door mcvries. Reden: aanvullen
    Bijdrager
    McPim

Transparency werkt in ieder geval niet, hoe zou je dat moeten instellen dan? Bij een niet-ondersteunde iPhone krijg je deze melding:

Je kunt verder met de onderste optie en prima een muziekje luisteren. Verder zijn er geen opties beschikbaar. Qua NC lijkt het erop dat ze de laatst gebruikte instelling vasthouden, ik weet niet met welke ‘default’ stand ze uit de verpakking komen. Als dat NC=uit is krijg je dat dus niet aan op een niet ondersteund apparaat.

Bijdrager
    mcvries

<p class=”cite”>McPim op 23 januari 2020 om 16:55</p>
    Transparency werkt in ieder geval niet, hoe zou je dat moeten instellen dan? Bij een niet-ondersteunde iPhone krijg je deze melding:

Door de Airpod lang in te knijpen. Dat werkt indien de Airpod gepaired is, niet gepaired is of verbonden met (ja ja ik weet het) een windows laptop. Je zal het dan op een iphone 5 misschien niet bij de volume regelaar kunnen kiezen, maar daarom werkt het nog wel.

Nou zijn mijn airpods wel gepaired (geweest) met een ios 13 apparaat dus misschien dat het anders is als je ze echt ‘nieuw uit doos’ haalt en alleen maar met een niet ondersteund apparaat gebruikt.

Nou ben ik nieuwsgierig, ik ga ze eens resetten en kijken wat wel en niet kan.

Update: Na een harde reset, zonder ze ergens mee gepaired te hebben kan ik NC en transparency bedienen door het lang indrukken van het steeltje.

Update2: als eerste gepaired met een non apple device, NC en transparency zijn in en uit te schakelen op de Airpod pro’s zelf (lang indrukken)

Dus lijkt me dat het met een 5 ook werkt. Die heb ik hier niet meer liggen, anders had ik dat ook nog even getest.

• Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 6 dagen geleden door mcvries.
    Bijdrager
    McPim

Ik heb ze op een iPhone 5 geprobeerd (vandaar het screenshot), maar was vergeten de ‘steeltjesfunctie’ uit te proberen. Dus qua transparency heb je helemaal gelijk 👍🏻. Hoe bedien je dan NC en transparency onafhankelijk van elkaar?

Ik zie het al: ‘By default, when you press and hold the force sensor on the stem of your left or right AirPod, your AirPods Pro switch between Active Noise Cancellation and Transparency mode.’

Dat is mooi, dankzij jouw input @mcvries is het nu een stuk duidelijker! Vrijwel alles blijkt te kunnen, ook op niet ondersteunde apparaten.

• Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 6 dagen geleden door McPim.
    Bijdrager
    mcvries

Top, mooi woord trouwens, steeltjesfunctie:D

Bijdrager
    Bernie

Beste @mcvries en @mcpim, dank jullie voor de antwoorden en de tests! Het lijkt me dat ik gewoon de AirPods Pro kan kiezen. Sowieso de verstandigste keuze, denk ik, omdat ik ooit mijn trouwe iPhone 5s wel zal moeten inruilen.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.