4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    boompje

Airpods verwijderen van Bluetooth iPad lukt niet

Een hardnekkig probleem: de airpods van m’n zus had ik enkele maanden geleden verbonden met m’n iPad om uit te testen. Nu staan ze nog steeds in het bluetooth lijstje en het lukt me niet om ze echt te verwijderen. Via het i-tje “vergeet dit apparaat” kan ik ze verwijderen, maar zodra ik de iPad opnieuw start verschijnen ze weer in de lijst. Ze zijn niet in de buurt.

Een ander probleem is dat ik niet meer kan verbinden met een JBL flip-luidspreker, die eerder verbonden is geweest. Ik heb hem met “vergeet dit apparaat verwijderd” en nu kan de iPad hem niet meer vinden (de iPhone evenmin). Heeft iemand een idee, een goede aanwijzing of misschien de oplossing?

Bijdrager
    Shmoo

AirPods maken verbinding via iCloud. Dus je moet ze ook verwijderen in je iCloud. Dit kun je doen door de nieuwe Find my …  app te openen > apparaten en dan de AirPods verwijderen.

Bijdrager
    janverweij

voor de JBL flip, vaak moet je een blue tooth knop of de power knop ingedrukt houden om het apparaat Discoverable te maken. Een koppel knop dus..

Bijdrager
    boompje

@ Shmoo: Dank voor je bijdrage, helaas stonden de Airpods niet in de apparatenlijst van m’n iCloudaccount, wel alle andere apparaten en nog een “oude” iPad, die ik verwijderd heb. Ik zal volgende week eens even met Apple support aan de gang gaan.

@ janverweij: de Flip zend na het indrukken van de bluetooth knop een tijdje zijn verbindingssignaal uit, het vasthouden van de BT knop of de aan/uitknop brengt geen verandering. Ook hier: volgende week Apple support. Bedankt iig.

Als Apple support een oplossing biedt, zal ik hem hier posten.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.