7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Sandermrt

Airpods pro touch buttons werken niet

Vorige week airpods pro gekocht. Kwam er bij de eerste set achter dat de touch buttons aan de zijkant niet werken. Hierna een tweede set ontvangen; precies hetzelfde probleem….

Iemand enig idee wat ik verkeerd doe of ik heb gewoon dubbel pech?
    Gebruik een iphone 7 plus en ipad pro 2018.

Bijdrager
    Dorkiban

Hoi, ik heb ze zelf niet, maar in alle reviews lees je dat er geen touch buttons op de pro zitten. Je schijnt te moeten knijpen in de steeltjes. Dat verklaart denk ik wel waarom beide setjes het bij jou niet deden. Werkt knijpen wel?

Bijdrager
    GoeieDag

Ook de bediening van de AirPods Pro is gewijzigd ten opzichte van de voorgangers. Eerder moest je op de bovenkant van de AirPods tikken of bij de tweede generatie Siri roepen. Nu is er een drukgevoelig deel in de steeltjes verwerkt. Als je ze in hebt, hoor je de bevestigende tik duidelijk als je in dit deel knijpt. Het voelt aan alsof je een knop indrukt. Toch is dat niet zo en dat merk je als je ze uitdoet en erin knijpt. Dan lijkt het namelijk of er niets gebeurt. Deze manier van besturen is prettiger als je stilzit, maar vereist wel wat meer coördinatie als je aan het sporten bent. Daarbij vinden we de nieuwe besturing geen verbetering, al is het wel fijn dat de tik op de behuizing niet meer je in oorgang doordreunt, zoals bij de oude AirPods.

Tweakers: Apple AirPods Pro Review

Bijdrager
    McPim

⬆️ Dat en kijk alle instellingen even goed na. Het kan natuurlijk, dubbel pech, maar de kans is klein.

https://9to5mac.com/2019/10/31/how-to-customize-airpods-pro-controls-force-sensor/

En dit nog van een gebruiker op reddit: “I thought mine were defective as well. You literally need to pinch the AirPod pro’s sensor, pretty high up on the stem (not near the bottom of the stem) to successfully use single press, double press, triple press, and hold. I’m not saying that is for sure what’s going on, but rather I am sharing my experience with them. All works well now once I got the hang of it.

Bijdrager
    tomc

Het zijn dan ook geen touch knoppen maar drukgevoelige knoppen. Overigens zaten er in de gewone airpods ook gewoon proximity sensoren die een vinger tap registreerden.

Bijdrager
    Dorkiban

Graag gedaan Sandermrt….

Bijdrager
    McPim

Ach ja, de zoveelste die een vraag stelt en nooit meer reageert.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.