10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    Shmoo

AirPods opnieuw verbinden – frustratie!

Ik heb problemen met mijn AirPods.

Ik ben gewoon muziek aan het luisteren via Spotify en dan haal ik één oortje uit mijn oor omdat je met iemand moet praten. Dan stopt de muziek automatisch maar als dat gesprekje 10 minuten duurt en je stopt je AirPod opnieuw in je oor dan krijg ik met geen mogelijkheid meer verbinding of de muziek terug op mijn oortjes.

Ik heb al eens alle apps geforceerd afgelosten (omhoog swipen, sorry ik accepteer gewoon de boete die hierop staat),  de AirPods daarna in het doosje gedaan — daarna weer open en dan zie je op de iPhone dat er weer verbinding wordt gemaakt maar als ik dan Spotify open kan ik wel muziek aanzetten en dat begint ook gewoon af te spelen maar er komt geen geluid op mijn oortjes.

Ik probeer via het control center verbinding te forceren – of via de Apple Watch maar dat lukt ook niet. Gooit het gewoon weer eruit.

Bijdrager
    oldpeer

ha Shmoo, ik val je even op deze manier lastig, ik zie echt nergens meer hoe ik kan posten op het forum, heb je een tip?

Bijdrager
    Q-collective

Probeer eens een herstel van de netwerkinstellingen?

Moderator
    Night

[OFFTOPIC]

@oldpeer: Klik in de menubar op ‘Forum‘, Klik vervolgens op een categorie waarvan je denkt dat jouw topic daar het beste inpast en klik tenslotte op de blauwe button linksboven, genaamd ‘+ Nieuw Topic‘.

[/OFFTOPIC]

@shmoo: heb je dat probleem tijdens een telefoongesprek (met de draadloze huistelefoon)?

BTW: Meerdere gebruikers klagen hierover sinds de iOS 11.3 update.

Bijdrager
    Shmoo

Nee totaal niet. Het voelt als zo’n onstabiel AirPlay dingetje…

Moderator
    Night

AirPlay wordt alleen gebruik áls er verbinding is. Je bedoeld waarschijnlijke een bluetooth probleem?

Bijdrager
    Shmoo

Die BT verbinding is er wel want mijn Apple Watch verliest ook nooit verbinding met de telefoon. Sterker nog als ik een liedje activeer dan zie je dat de telefoon als eerste naar de AirPods springt omdat deze aanwezig blijken te zijn. Er komt alleen geen geluid, afspelen gaat prima.

Moderator
    Night

Waar wil je die AirPods dan mee verbinden? Je iPhone of je Watch? Indien het laatste, ‘verwijder’ ze dan eens eerst van je iPhone.

Bijdrager
    Shmoo

Nee enkel met de iPhone. Alleen als je ergens op een zelfde iCloud account muziek of media afspeelt dan komt er op je Apple Watch zo’n mediaspelertje in beeld. Daar kun je ook via een AirPort icoontje zien waar wordt afspeeld, Apple Watch, iPhone of AirPods. Ik zou dus via de Watch de verbinding met de AirPods kunnen verbreken en muziek weer op de iPhone afspelen.

Moderator
    Night

Dat zou de logische stap zijn ja

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.