6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    diedrikringenier

Airplay(geluid streamen) werkt niet meer in 10.8.1

Sinds de update van 10.8.1 kan ik geen geluid meer streamen van mijn mac naar apple tv. Ik gebruik dit voor spotify. Overigens kan het nog wel gewoon in itunes. Dat is het vreemde. Als ik apple tv selecteer bij uivoeraparaat dan kan het gewoon niet, springt meteen weer naar interne speakers. Heb de computer al een keer opnieuw opgestart, wat vaak werkt, maar nu niet. Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Bijdrager
    belfortmac

Jammer dat hier niemand een oplossing voor heeft.
    Ik zit namelijk met hetzelfde probleem.

Bijdrager
    diedrikringenier

@daalhofmac. Ik begin volgens mij door te krijgen wat er aan de hand is. Moet me alleen nog verdiepen in de oplossing. Maar elke keer als ik appletv niet kan selecteren voor airplay dan staat mijn wifi verbinding op DFS, 5 Ghz. Zet ik wifi dan uit en aan en komt deze op 2.4 Ghz dan doet airplay het opeens wel.

Het vreeemde is dat dit allen bij de selectie van geluidsuitvoer is via instellingen of als je het geluidssymbool in de balk bovenin aanklikt met alt ingedrukt. Airplay via iTunes werkt wel gewoon.

Misschien kan je er iets mee.

Bijdrager
    belfortmac

@diedrikringenier. Klopt , bij mij werkt Airplay Via iTunes ook.
    En als ik Spotify samen met airfoil gebruikt is er ook niks aan de hand.
    Wat betreft jouw verhaal over je wifi verbinding kan ik hier niks vreemd merken.

Bijdrager
    belfortmac

Nog even vermelden dat ik trouwens geen appletv maar airport Express gebruik.
    Wat ook opvallend is dat ik de hele dag geen problemen heb , maar als mijn mac na een nacht in de slaapstand is geweest het probleem zich geregeld voordoet.
    In ieder geval , een herstart van mijn mac is wel altijd doeltreffend om het probleem op te lossen.

Bijdrager
    belfortmac

Nog niemand ?? Please.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.