16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    avanti

Airplay ziet Apple TV van de buren, hoe kan ik dat verwijderen?

Mijn airplay op iphone, ipad en macbook air ziet naast mn eigen apple tv, ook de apple tv van de buren. Hoe kan ik dat oplossen?

Bijdrager
    McPim

Zitten de buren op jouw WiFi netwerk?

Bijdrager
    avanti

Nee

Bijdrager
    McPim

Hoe weet je dat de AppleTV (of bijvoorbeeld een WiFi extender) van je buren niet met jouw netwerk verbinding maakt? Want dat lijkt me de enige mogelijkheid waarom dit zou kunnen.. (tenzij al jouw apparaten op de WiFi van de buren zitten, maar dat lijkt me niet logisch)

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Dan zitten de buren op jouw WiFi netwerk, even wifi sleutel/wachtwoord veranderen probleem opgelost….

Bijdrager
    avanti

Mn buren hebben geen wachtwoord van mijn wifi netwerk. Zij hebben wel een nieuw modem en router (Ziggo) en sinds die tijd rijst t probleem naar voren.
    Ik heb natuurlijk geen idee of dat er iets mee te maken zou kunnen hebben.

Geblokkeerd
    Anoniem

Wat grappig, ik zag gisteren ineens dat de iPhone van de buurvrouw met onze Apple TV verbinding wilden maken. Ook wij hebben sinds kort Ziggo. Zou het aan de Ziggo Wifispots liggen? Dat zou niet moeten kunnen.

Ze probeerde het tot vijf keer toe (ze zal wel niet begrepen hebben wat er aan de hand was) en het stopte toen ik instelde dat je bij het verbinden met Apple TV een pincode in moet voeren.

Bijdrager
    McPim
    avanti op 04 januari 2017

Zij hebben wel een nieuw modem en router (Ziggo) en sinds die tijd rijst t probleem naar voren.
    Ik heb natuurlijk geen idee of dat er iets mee te maken zou kunnen hebben.

no_poo op 04 januari 2017

Zou het aan de Ziggo Wifispots liggen? Dat zou niet moeten kunnen.

Dat zal wellicht de oorzaak zijn. Maar dan hoort het inderdaad nog niet te kunnen, slechte zaak van Ziggo als dat zo is. In ieder geval WiFi spots uitzetten in ‘Mijn Ziggo’ en op je eigen AppleTV een wachtwoord instellen als je het andersom wilt voorkomen.

Bijdrager
    TheBigZ

Goede tip!

https://www.ziggo.nl/mijnziggo/

https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/wifispots/

WifiSpots aan of uit?

Als je internet en een modem van Ziggo hebt, zet je WifiSpots zelf eenvoudig aan en uit in Mijn Ziggo. Zet je WifiSpots uit dan kun je het zelf ook niet meer gebruiken.

Het aan- en uitzetten van WifiSpots heeft geen invloed op je eigen wifi-verbinding thuis of op je werkplek. Heb je geen wifi-modem, maar wel een abonnement op Internet van Ziggo of Ziggo Mobiel? Ook dan heb je gewoon toegang tot draadloos internet via WifiSpots.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@avanti

Mn buren hebben geen wachtwoord van mijn wifi netwerk.

Je buren hebben wel je wachtwoord anders kunnen ze niet op jouw netwerk komen!!!!!

Daarom schreef ik hier eerder, verander je wachtwoord !

Bijdrager
    McPim
    JoopJoopJoop op 04 januari 2017

Je buren hebben wel je wachtwoord anders kunnen ze niet op jouw netwerk komen!!!!!

Rustig rustig JoopJoopJoop, dat was ook mijn eerste gedachte maar dat hoeft niet persé. Van het probleem met de Ziggo Wifispots heb ik eerder gehoord dus dat lijkt me waarschijnlijker. Blijkbaar zitten sommige routers van buren op hetzelfde subnet voor het Wifispots-deel. Eenvoudig te testen of dat het probleem is door die functie uit te zetten.

Bijdrager
    fred44nl

maar als het inderdaad een wifi-spot probleem is, dan zitten de buren, hun ATV èn jouw ATV allemaal op wifi-spots en niet op het normale lokale netwerk.

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

wifi-spots uitzetten is niet zo heel handig, want dan kun je er zelf ook nooit meer gebruik van maken.
    het is op zich wel handig dat je overal in Nederland wifi hebt, toch?

op je laptop en IOS kan je gewoon in de netwerkvoorkeuren de wifispots “vergeten”

kan dat niet op je Apple TV ook?

Bijdrager
    Sandermm

Heeft dit niet met bluetooth en adhoc verbindingen te maken? Ik heb precies hetzelfde maar weet zeker dat de buurman een andere provider heeft;)

Bijdrager
    McPim

Mm, dat is een goeie Sandermm, daar had ik nog niet aan gedacht. Peer-to-peer Airplay (vanaf de ATV3), dat zou best eens kunnen. Wachtwoord op je ATV instellen dus, want volgens mij is dat een automatische feature die je niet kunt uitzetten.

Bijdrager
    justi

Ik precies hetzelfde en het ligt aan inderdaad bluetooth, onderdeel van Apple peer to peer Airplay. Daarom is hun ATV net als b.v. hun wifi accesspoint zichtbaar op jouw devices. Je kunt je ATV ‘SSID’ volgens mij niet verbergen voor andere zoals je dat wel met je wifi netwerk kan doen.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.