6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    parrish

Airplay wel beeld geen geluid

Iemand wellicht de oplossing

Als ik een film stream van imac naar apple tv2 met VLC werkt het opzicht prima beeld vloeiend geen probleem. Alleen het geluid gaat niet mee. Geluid blijft hoorbaar op imac. Uiteraard draai ik met nwe moutain lion en nwst vlc

Is hier een bekend oplossing voor?

bedankt alvast

Bijdrager
    flrmarcel

Maak je gebruik van mirroring dan klopt het dat je alleen beeld hebt. Het beeld wordt immers gespiegeld.

AirPlay is de functie die zowel video als audio kan streamen naar de Apple tv.

Er is dus een verschil tussen die twee, in mountain lion is mirroring nieuw, AirPlay mogelijkheid bestond al langer maar werkt normaliter alleen met iTunes, YouTube ( vergelijkbare sites) en uitzending gemist e.d.

Bijdrager
    parrish

je hebt gelijk ik ben niet helemaal volledig geweest ik gebruik Mirroring om de film op atv af te spelen. zoals aangegeven beeld prima maar 9 van de 10 keer geen geluid. Als ik via settings, geluid de audio naar atv wil sturen lukt dat niet.

Het vreemde is dat ik soms wel prima geluid heb via atv?

Bijdrager
    flrmarcel

In het geval dat je mirroring gebruikt krijg je geen geluid. Mirroring is een functie om je beeld te streamen. Met name gericht op de zakelijke markt. Tijdens een vergadering eenvoudig de laatste winstcijfers tonen op het grote scherm. Voor de particulier is het natuurlijk leuk om vanaf de bank te kunnen internetten op een lcd/led/plasma. Het is heel begrijpelijk dat Apple er voor kiest om het geluid niet te streamen omdat dat natuurlijk heel erg de illegale filmdownload (VLC/plex/enz) stimuleert. En als je zelf een filmverhuur/koop functie in al je apparaten bouwt (ITunes) dan wil je natuurlijk dat die volop gebruikt wordt door de consument.

Via AirPlay is het mogelijk om geluid te streamen, zelf ben ik niet op de hoogte van de mogelijkheden van VLC in combinatie met AirPlay.

Bijdrager
    mderijke

In een ander topic heb ik onderstaande geplaatst:

Ik kwam ergens een work-around tegen.
    Je schakelt eerst via systeemvoorkeuren je geluid naar een externe bron (in deze de apple TV)
    Dus Systeemvoorkeuren –> Geluid –> Uitvoer en dan Apple TV kiezen

Darna start je de film via VLC of welke player dan ooh, die zet je op airplay en je hebt beeld en geluid op je TV

Na de film wel eerst de film stoppen, airplay uitzetten en dan weer je geluid terugzetten naar de interne speakers.

Het is wellicht wat omslachtig maar het werkt bij mij op Mountain Lion prima.

Maarten

Bijdrager
    alexvandersluijs

Maarten, dit is inderdaad de enige goede oplossing, bedankt !! Ik was uren aan het kloten, maar met deze workaround heb ik het aan de praat. VLC is perfect, ook voor op de iPad..

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.