5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    NI3LS

AirPlay via AirPort Express

Ik heb een modem in bridge staan, daarachter hangt een TP-Link WiFi Router. Ik heb twee AirPort Express, verbonden met deze router, waarbij bij één van de AE’s AirPlay aan staat.

Als ik een paar uur geen AirPlay heb gebruikt, werkt het niet meer. Lampje brandt groen, verbinding internet werkt, maar geen AirPlay, moet de stekker dan uit de AE halen, er weer in doen en dan werkt het weer. Heb de AE’s al omgewisseld, werkt ook niet.

Zolang ik AirPlay gebruik, werkt het. Als ik het even niet gebruikt blijft iOS of iTunes verbinding proberen te maken met AirPlay en even later komt er een uitroepteken dat het niet werkt.

Wat kan het zijn?

Bijdrager
    gipsman

Zijn het de meest recente AE’s die je gebruikt?
    Ik zie dat de oudere versies niet goed compatibel zijn met de TP Link.
    Als je de TP Link vervangt door nog een AE zal het wel goed gaan. €100 natuurlijk…
    Andere optie: gebruik de AE als basisrouter ipv. de TP Link (omwisselen).
    Is je woning te groot om de TP Link gewoon weg te laten?

Zie ook:

http://apple.stackexchange.com/questions/62029/how-to-use-an-airport-express-as-an-airplay-device-with-a-tp-link-router

Inactief
    Anoniem

Zijn je AE’s bedraad of wireless verbonden met je router?

(Bij mij hebben de AE’s (de oudere versie dan) altijd alleen lekker gewerkt als ik ze met een UTP kabel verbond met m’n router)

Bijdrager
    NI3LS

Ze zijn draadloos aangesloten, wellicht gewoon instabiel.

Voorheen altijd één draadloos met TP-Link en dat werkte geweldig. Het is nieuwbouw, dus we zullen nog een en ander moeten puzzelen om het soepel werkend te krijgen, het modem staat echter ver van AirPort Express.

Bijdrager
    Wauters

Airplay gebruikt het Apple bonjour protocol en dit blijkt niet stabiel in combinatie met routers niet van Apple (zoals TP-link etc.).
    Een switch zou geen invloed moeten hebben.

De enige oplossing die echt werkt is heel je netwerk met APExpress of APExtreme (TC) uitvoeren.
    Verder APExpresses zo veel mogelijk bekabeld verbinden.
    En dan last but not least: Herstart je Apple router minstens 1x/week (Bijvoorbeeld dmv een stekkerdoos-schakelklok op zondag
    Ik meen dit echt!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.