7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    linda_185

Airplay verschijnt niet op Ipad/Iphone

Airplay verschijnt niet meer op mijn Ipad/Iphone. Alleen als ik in het menu van Apple TV de Airplay uit en dan weer aan zet, verschijnt het icoon op mijn Ipad/Iphone?!
    Wat is hier aan de hand?

Bijdrager
    SunKeeper

Welke router heb je? Welke Apple TV? Welke iPhone/iPad?

Bijdrager
    linda_185

@Sunkeeper: Cisco modem/router, Appletv 3, Iphone 4s, Ipad mini2

Bijdrager
    T-sec

Hier een soortgelijk probleem:

Wanneer ik bijvoorbeeld een NPO uitzending (gemist) of wat dan ook via mijn iPad2 Air stream naar mijn Apple TV 3 en ik onderbreek even door op de pauze knop van de Apple remote te drukken, dan stopt de hele uitzending, krijg ik het beginscherm van Apple TV en verdwijnt de Apple TV optie in de onderste uitschuifbare taakbalk van de iPad Air2. Ik zie dan alleen de Airdrop functie nog staan. Alleen als ik de iPad Air2 reboot dan komt de Apple TV optie weer terug in de onderste uitschuifbare taakbalk van de iPad Air2.

Soms als ik via mijn iPad Air2 naar mijn Apple TV 3 stream en de iPad valt in slaapstand/beeld gaat op zwart, dan stopt de streaming ook. Ook hier is de enige oplossing door de iPad te reboten.

Zijn dit bugs in het systeem, of doe ik iets verkeerd? Mijn router is een Apple Airport Extreme 2.

Bijdrager
    SunKeeper

De video kun je het best vanaf de iPad besturen, daarop staan de controls in beeld. Remote heb je voor AirPlay eigenlijk niet nodig.

iPad die in slaapstand gaat tijdens het streamen? Dat is heel raar, want als je de video op je iPad zelf kijkt (dat is feitelijk hetzelfde, alleen ander schermpje) valt ie ook niet in slaap.

Heb je nog een ander apparaat wat AirPlay kan uitvoeren? (iPhone/iPad) Gebeurt het daarbij ook? Zo nee, dan is er toch wat mis met je iPad Air2.

Bijdrager
    T-sec

Ook als ik met de iPad Air2 op pauze druk van een streaming video dan gebeurd het erg vaak dat Apple TV compleet terug gaat naar het beginscherm en de AirPlay optie verdwijnt.

Het euvel dat een streaming stopt als de iPad in sluimer valt / het beeld op donker gaat heb ik heel soms. Enige tijd geleden kwam ik deze melding ergens anders tegen van een iPad gebruiker waarop werd gereageerd dit een bugje moet zijn. Want na een reboot blijft dit vaak langer weer goed gaan.

Ik zal vandaag eens kijken of het streamen en de pauze problemen v.s. AirPlay ook op de iPad mini en iPhone gebeurd.

Bijdrager
    T-sec

Apple TV reset gegeven met down+menu 6sec indrukken tot LED snell gaat knipperen en dan stekker er 3 seconden uithalen.
    Na de reboot lijkt alles weer vlekkeloos te werken…

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.