2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    GeertGB

AirPlay valt weg met Mt Lion

Nadat ik Mt Lion geïnstalleerd heb op mijn MBP van medio 2007, valt het AirPlay-geluid na een tijdje weg. Zowel direct via iTunes als via het Speaker menu-item. Met Airfoil blijft het geluid wel overeind. Echter de iPad 2 heeft nergens last van en laat het geluid keurig over de AirPort Express horen. Ik gebruik de 5GHz band over een AirPort Extreme (en ook naar de AirPort Express) en heb alles uit- en aangezet et cetera.

Heeft iemand dezelfde ervaring? Misschien een tip om het op te lossen? Bedankt voor jullie hulp!

Bijdrager
    ommer_76

Hey,
    Ik heb lange tijd hetzelfde probleem gehad en recentelijk een (de) oplossing gevonden. Er was interferentie met een andere router binnen bereik en nadat ik het kanaal veranderd heb, is de APE geen enkele keer meer weggevallen.
    Met iStumbler (gratis) kun je zien welke kanalen gebruikt worden. Daarna een nieuw kanaal ingesteld (zo ver mogelijk verwijderd van het kanaal van de ‘andere’ router) en sindsdien geen problemen meer. Stappen om kanaal te veranderen vind je hier.
    Succes

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.