17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    taxandria

Airplay valt weg bij \"wegzappen\"

Apple tv 2 aangesloten met een optische kabel.
    Nu had ik verwacht dat de tv niet op het hdmi apple kanaal hoeft te staan! Maar als ik nu wegzap naar bijvoorbeeld mijn xbox, dan valt t geluid weg. Na wat zoeken kom ik op verschillende antwoorden!

Vraag is dus;
    Kan ik de tv uit laten staan en via versterker airplayen vanaf de iPad. ?
    Zoja op welke instellingen moet ik letten?

Dank

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Dit komt omdat de TV het geluid van het kanaal afspeelt welke actief is. Dus als je op HDMI 1 (Apple TV) zit, dan hoor je het geluid van HDMI 1. Als je op HDMI 2 (Xbox) zit, dan hoor je het geluid van HDMI 2.

Dit is ook wel logisch. Als je dat wilt veranderen zou het de enige optie (voor zover ik weet) zijn om het bij de instellingen van de TV te veranderen.

De Apple TV heeft zoals je hieronder kunt zien wel een aansluiting voor optisch geluid, misschien is dat een oplossing?

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, dat is natuurlijk iets wat niet anders kan.

Als je op je Homecinema-set een DVD insteekt, valt ook het geluid van het radiostation weg wat je op dat moment had aanstaan.

Je kiest een kanaal, met het daarbijbehorend aangesloten apparaat.
    Alleen dat apparaat kan natuurlijk actief zijn op dat moment.

Dus, zoals je zelf al noemt:
    Apple TV voor geluid aan een versterker.
    Er is verder niet echt iets waar je op moet letten, behalve dat je versterker een optische ingang moet hebben.

Bijdrager
    sjonnie

En als je versterker geen optische ingang heeft kun je er een losse DAC tussen zetten.

Bijdrager
    taxandria

Heren!

Hij is al optisch aangesloten;) ( regel 1 van mijn vraag)
    Dus aan jullie suggesties is voldaan. Alleen heb ik wat moeite met de instellingen !

Dank

Bijdrager
    MBPuser
    JeroenJK op 31 augustus 2012

Dus als je op HDMI 1 (Apple TV) zit, dan hoor je het geluid van HDMI 2.

Eeeh? Lijkt mij dat hij dan gewoon het geluid van je ATV afspeelt..

Bijdrager
    Stirf

Waar is de optische kabel op aangesloten?

Bijdrager
    taxandria

Bose 2.1. Het geluid doet t ook gewoon kraakhelder. Alleen de verwachting was dat de apple tv \”op de achtergrond aan kon staan\” dus airplayen zonder dat de tv aanstaat. (apple tv fulltime aan dus) . Dit MOET een instelling zijn maar t lukt me maar niet! De apple tv weet gewoon wanneer hij niet meer in gebruik is(qua beeld)

Bijdrager
    Stirf

En je XBox dus ook. Dan is het logisch dat je audioset “wegzapt”. Je audioset kan maar 1 inputsignaal verwerken.

Bijdrager
    taxandria

Alleen de apple tv is optisch aangesloten. Op de bose blijft de input ook op optisch staan.

Iemand met een apple tv en optische output in gebruik die mij verder kan helpen?

Bijdrager
    Stirf

Nee, ik kan je niet verder helpen.

je audioset kan maar 1 inputsignaal verwerken.

en daar bedoel ik mee maar 1 tegelijkertijd.

Bijdrager
    MBPuser

Ik zou het eerder in je TV zoeken. Ik heb SmartLink op m’n TV, heeft jouw tv ook niet zoiets? Misschien stuurt ie een signaaltje naar je ATV als je van kanaal switched..

Bijdrager
    taxandria

De set is ook maar op 1 bron aangesloten. De apple tv.het probleem is alleen dat de apple tv nu denkt dat hij niet meer nodig is zodra ik gewoon tv kijk of de tv uit is

Bijdrager
    taxandria

De set is ook maar op 1 bron aangesloten. De apple tv.het probleem is alleen dat de apple tv nu denkt dat hij niet meer nodig is zodra ik gewoon tv kijk of de tv uit is

Bijdrager
    MBPuser
    taxandria op 31 augustus 2012

Maar als ik nu wegzap naar bijvoorbeeld mijn xbox, dan valt t geluid weg.

Daarom de vraag, heb je geen SmartLink of zoiets op je TV? Of er een bron is of niet op het andere kanaal doet er niet toe, zodra er een verandering plaats vind stuurt je TV een signaaltje naar de ‘rest’ van je apparaten dat ze overbodig zijn. Dus ook als je je TV uitzet..

Bijdrager
    Johanfla

Ik lijk hetzelfde probleem te hebben. Maar gekke is dat het niet altijd zo is. Want toevallig (… Kan toch geen toeval zijn) heb ik hetzelfde ervaren. Ik krijg hem soms gewoon niet aan de praat en andere keren werkt het als een speer. Rara…

Mijn configuratie is als volgt:
    – bose lifestyle in kamer 1
    – bose draadloze boxen en versterker in kamer 2 (gekoppeld met de lifestyle)
    – pc windows (met muziek daarop mn bibliotheek)
    – apple tv
    – ipad met remote

De oplossing om het te laten werken – en dus de tv uit te kunnen zetten en de muziek via airplay af te laten spelen – lijkt te zitten in het feit dat je op de bose nog separaat aan moet geven welk kanaal het optische kanaal is en welke dus het geluid van de apple doorgeeft. Dus kies daar bose en geeft het kanaal door (anders dan het tv kanaal). Hierna kun je idd muziek afspelen en de tv uitzetten (of de tv op een andere medium zetten en toch de muziek via de bose op de achtergrond laten spelen). Je hebt dus geen aanvullende hardware en of software nodig om dit te laten werken. Het lijkt erop dat jij het optische kanaal nog niet hebt gedefinieerd. Je hoort dus wel muziek via de tv/versterker, maar dat is geluid via de hdmi en niet via de optische kabel.

Dit was het euvel bij mij. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Gr, johannes

Bijdrager
    Johanfla

Ps. Beetje kromme zin lees ik net …. Maar ik bedoel dat je op de bose nog het kanaal moet kiezen waarop het optische geluid wordt doorgegeven :-)…..

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.