4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    stefonline

Airplay stopt telkens na exact 5 minuten

Airplay werkt met alle devices goed alleen vanaf mijn iMac (eind 2013) stopt airplay na exact 5 minuten. Eerst zocht ik het in het netwerk en wifi e.d. maar het gekke is dat airplay stopt met streamen na precies maar dan ook precies 5 minuten.
    Iemand een idee?

Bijdrager
    Shmoo

Misschien een of ander sluimer/energie -instelling op je iMac die de verbinding verbreekt?

Je kunt dit stomme appje eens installeren om te controleren of de iMac dan wel blijft streamen. Ik had vroeger een wat oudere iMac (’07) en deze kon ook niet goed met iTunes + Apple TV samenwerken. Elke keer viel mijn iMac gewoon in slaap terwijl ik een film aan het streamen was en dit normaal niet mag gebeuren want zo’n beveiliging hoort gewoon standaard in iTunes te zitten.

Dit appje hielp mij de iMac online te houden.

https://itunes.apple.com/nl/app/caffeine/id411246225?mt=12

Bijdrager
    stefonline

@shmoo ik ga het proberen. Maar het is geen sluimerstand ofzo want het gebeurd ook als ik gewoon op de mac aan het werk ben.

Moderator
    Night

Staat er iets in de logs dat verband kan houden met het verbreken van de verbinding?
    Ik kan in jouw specifieke geval op het www alleen maar vinden dat hun problemen opgelost werden door een andere kanaal te kiezen voor de draadloze verbinding. Maar dit is i.c.m. een Airport Express. Gebruik jij die ook?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.