8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    jebman

airplay op oude tv

hoe maak ik (best, makkelijkst, het goedkoopst) een draadloze verbinding van een iOS device naar een tv die alleen scart en tulpstekkertjes heeft?

Een apple tv die alleen hdmi output heeft kan dus niet.
    Ik heb een kabel voor van iphone naar tulp, dat gaat redelijk maar steeds meer apps ondersteunen de video output via de dockconnector niet. Is er ook een draadloze variant?

Bijdrager
    computer space

Neem een Raspberry Pi.

Bijdrager
    jebman

Ik zoek een plug & play oplossing

Bijdrager
    Maurits

Gezien de prijzen van moderne TV’s is het waarschijnlijk goedkoper (en betere kwaliteit) om een nieuwe HD TV te kopen dan een converter.
    Want HDMI (digitaal) moet naar tulp (analoog) omgezet worden via een converter.
    Ik heb zelf een hdmi -> VGA converter (deze Kanex ATV ) om presentaties in ruimtes met beamers te geven, maar dat is nog geen tulp.

Bijdrager
    SunKeeper

Ik ben bang dat de tulpen uitgebloeid zijn in deze situatie.;)

Bijdrager
    computer space

Jebman,
    Raspberry Pi is redelijk plug-en-play. Zwager met 2 linkerhanden had het zo fiks en aan zijn iPhone gekoppeld.
    Enige is dat je één keer met een terminal commando de software op een SD kaart moet laden.

Bijdrager
    jebman

@computer space
    kan je mij dan op weg helpen, ik vind op internet alleen “nerd” achtige oplossingen met kale printplaten.
    Jouw zwager heeft dus een soort apple tv maar dan met tulpstekkertjes geknutseld?

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

@jebman
    Die “nerd”-achtige oplossingen die je noemt zijn gewoon standaard Raspberry Pi bordjes. Gelukkig hoef je ze niet zelf te solderen! Het enigste wat je naast een Pi moet kopen is een kleine stroomadapter en SD kaart, de rest is allemaal optioneel. Vaak is het wel handig om een case te kopen.
    Als je eenmaal een Pi hebt kan je b.v. Raspbian (een ARM versie van Debian speciaal voor de Pi) op de SD kaart installeren en die kaart vervolgens weer in de Pi steken. Daarna kan je XBMC/RasPlex/een andere media center installeren en op USB een IR sensor aansluiten. Even aan je TV koppelen met HDMI of RCA en klaar ben je.

Zo moeilijk is een Pi nou ook weer niet.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.