25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:
    Bijdrager
    Marblewood

AirPlay op iPod Touch

Ik heb een Airport Express met de laatste software (7.4.2) en een iPod Touch van vorig jaar (De laatste versie vóór de retina display), ook met de laatste update (4.2.1).
    Hoe kan ik met deze setup AirPlay gebruiken? In de Muziek-app kan ik geen button vinden, en ook in de instellingen kan ik hem nergens koppelen ofzo. Het lukt me wel om met de remote-app mijn eigen bibliotheek op mijn macbook aan te sturen, en kan dan ook de Airport Express selecteren als uitvoer, maar dan moet alsnog mijn macbook aanstaan. Ik kan genoeg informatie/filmpjes vinden over hoe het werkt op de iPad en Apple TV, maar die heb ik geen van beide.
    Heeft iemand hier ervaring mee? Het gaat me dus alleen om de muziek van een iPod Touch naar een Airport Express.

Edit: Ik heb de checklist gevolgd op http://support.apple.com/kb/HT4437?viewlocale=nl_NL, maar nog geen oplossing.

Bijdrager
    Yaris

Zie de informatie over AirPlay in http://support.apple.com/kb/HT4437?viewlocale=nl_NL

Bijdrager
    Maverick9898

AirPlay gaat altijd via een computer, dus je MacBook moet aanstaan. Je kan niet direct muziek van je iPod touch afspelen, alleen via een kabeltje.

Bijdrager
    Danny van Bakel
    Maverick9898 op 27 november 2010

AirPlay gaat altijd via een computer, dus je MacBook moet aanstaan. Je kan niet direct muziek van je iPod touch afspelen, alleen via een kabeltje.

Je computer hoeft niet aan te staan. Op mijn iPad lukt het in ieder geval om rechtstreeks mijn luidsprekers te benaderen. De functie staat op de iPad onder de iPod-app. Staat er wel muziek op je iPod?

Bijdrager
    Marblewood

Dat is niet wat ze bij Apple adverteren, daar staat dat je muziek of films kan streamen vanaf je ipod. Ik intrepeteer dat als ‘zonder tussenkomst van ander apparaat’.

Bijdrager
    KarelWillem

Dat is ook zo.

Bijdrager
    Maverick9898

Klopt ik heb verkeerd gekeken. Als ’t goed is, staat er een AirPlay button naast je Play/Pause button in de Music-app, mits je met het netwerk bent verbonden waar de AE ook aan zit.
    Ik redeneerde vanuit de oude situatie, maar dat is kennelijk verandert bij iOS 4.2.

Bijdrager
    Marblewood

@Maverick9898 Ja ik verwacht daar die knop ook eerlijk gezegd.

Even ter verduidelijking, het normale muziekscherm ziet er zo uit:

En het scherm in de remote-app ziet er zo uit:

Hierbij zie je in de remote-app rechtsonder het icoontje waarbij ik de speakers kan selecteren, dit werkt dan ook maar dan speel ik het zoals eerder gezegd via de macbook, en niet van de ipod zelf.

Bijdrager
    Maverick9898

In wat voor modus staat je Airport Express?

Bijdrager
    Marblewood

Modus? Hij staat gewoon aan, en het groene lampje brand. Via iTunes op de macbook streamt hij gewoon muziek, dus alles lijkt het gewoon te doen. (Het werkt ook niet als iTunes is afgesloten, en dus is losgekoppeld. Niet dat deze de verbinding ‘bezet’ houdt dus)

Bijdrager
    KarelWillem

De modus zou ook niet uit moeten maken.
    Een werkende Airport Express (die dus ook vanuit iTunes te bereiken is) is alles wat er vereist is.

Bijdrager
    Maverick9898

Ja zou je denken, maar goed als dit niet werkt…….
    Met modus bedoel ik client mode of bridge mode. Dus gebruik je je AE ook als WiFi verbinding voor het internet of fungeert het alleen als unit die de muziek doorgeeft, zeg maar;)?

Bijdrager
    Marblewood

Nee hij dient alleen om muziek mee af te spelen. Er werd aangegeven dat het netwerk langzamer zou worden als hij ook WiFi door zou moeten geven, en aangezien daar hier geen behoefte voor is, is die optie dan ook niet aan.

Bijdrager
    stel maar

Ik had na het uitkomen van iOS 4.2.1 meteen getest en het werkte prima.
    Ik doe het nu weer om te kijken hoe het ook al weer zat en nu is het bij mij ook weg.

Bijdrager
    Pieterr

@mbrant: Oftewel kortweg:

AirPort Express: Alleen audio streamen.
    AppleTV 2: Audio en Video streamen.

Bijdrager
    stel maar

Maar bij mij werkt het eerst wel, dag na de update.
    iPhone naar Airport express (muziek)

Nu probeer ik het weer maar nu krijg ik niet het vierkantje(airplay) te zien naar de forward knop.
    En ik zit op het juiste Wi-Fi netwerk.

Bijdrager
    KarelWillem

Harde herstart doen (echt helemaal uitzetten dus en dan weer aan).

En dan nog eens kijken.

Bijdrager
    Marblewood

@KarelWillem Yes, na harde restart doet hij het eindelijk. Hoop niet dat dit betekend dat ik dat iedere keer zou moeten doen wil ik een keer AirPlay gebruiken, mijn Touch staat eigenlijk nooit echt uit. Toch vreemd dat het niet bij de oplossingen staat die Apple levert in de link in mijn opening post. Tnx!

Inactief
    Anoniem

muziek via airplay werkt slecht. dan weer wel en dan weer niet. je moet zowiezo je iphone 4 herstarten, om te kunnen streamen. maar dan nog doet hij het vaak niet. itunes vanaf mbp naar mijn airport express werkt prima, via airfoil ook perfekt, alleen met die iphone 4 wil het maar af en toe. remote werkt wel perfekt, vreemd dat airplay dan zo slecht funktioneert.

Bijdrager
    KarelWillem

Dat zou toch echt goed moeten werken.
    Hier op de 3Gs doet het in ieder geval wat het moet doen.
    Zowel video als muziek gaat perfect.

Marblewood op 27 november 2010

@KarelWillem Yes, na harde restart doet hij het eindelijk. Hoop niet dat dit betekend dat ik dat iedere keer zou moeten doen wil ik een keer AirPlay gebruiken…

Nee hoor, dat denk ik niet.

Bijdrager
    MacSjon

Uit en aanzetten klinkt als het standaard antwoord op al mijn vragen aan de helpdesk als ik weer eens problemen heb met Windows. Wie weet werkt het want ook ik krijg het ‘opeens’ niet meer voor elkaar om Airplay te gebruiken vanaf de iPhone. Vanaaf maar eens proberen als ik thuis ben.

Binnenkort naast de Ae ook een Apple TV dus zou toch leuk zijn als het dan werkt (alhoewel ik me af vraag hoe vaak ik rechtstreeks vanaf de iPhone stream i.p.v. via Remote)

Bijdrager
    Maverick9898

Soms helpt dat gewoon, ook bij een Apple-product.

Bijdrager
    MacSjon
    Maverick9898 op 01 januari 2011

Soms helpt dat gewoon, ook bij een Apple-product.

Dat blijkt, werkt nu weer naar behoren.

Bijdrager
    ipodtouch

Als Airplay bij mij niet werkt is de truc om de YouTube app op te starten en een filmpje even te kijken… daarna werkt Airplay gewoon ;-).

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.