29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)
  • Q:
    Bijdrager
    Apple

AirPlay op iPhone 3G

Ik vroeg me af, zijn er al mensen die de iOS 4.2 beta draaien op een iPhone 3G? Ik ben namelijk benieuwd of daar ook de Airplay functie in zit, zodat je muziek vanaf je iPhone naar je Airport Express kan streamen.

Ben ook wel benieuwd of je naar een oude Apple TV puur muziek kunt streamen (video gaat niet hoorde ik), die wordt namelijk altijd gewoon als speaker in iTunes weergegeven, dus je zou denken dat dat moet werken.

Bijdrager
    Trat

Een oude Apple TV krijgt geen Airplay…

Bijdrager
    Maverick9898

Een oude Apple TV streamed ook gewoon video dacht ik, alleen niet via AirPlay. Dus je kan gewoon video en muziek streamen via iTunes.

Bijdrager
    Apple

Ok. En heeft iemand al ervaring met airplay op de iPhone 3G naar een airport express?

Bijdrager
    Maverick9898

Bedoel je dan via de Remote app? Of bedoel je echt video e.d.?

Bijdrager
    Apple

Nou dat je dus op je iPhone 3G de iPod app opent, waarbij de muziek afspeelt via je Airport Express ipv je koptelefoonuitgang.

Bijdrager
    Maverick9898

Je kan het niet via de iPod app doen maar wel via de Remote app. Dat is min of meer gelijk aan de iPod app(qua uiterlijk) alleen dan is het een aparte app. Die kan je gratis downloaden in de App Store. Dan kan je het besturen van een afstand. Moet je Mac en iTunes wel aanstaan anders werkt het niet. Je bestuurt met de Remote app namelijk je Mac en die stuurt dan de Airport Express aan.

Bijdrager
    Apple

Jammer, de oplossing met Remote ken ik, die gebruik ik al een hele tijd. Had gehoopt dat je nu vanaf een iPhone direct muziek kon streamen naar een Airport Express.

Bijdrager
    Maverick9898

Maakt dat heel veel uit dan? Er zit slechts een korte vertraging in;).

Bijdrager
    KarelWillem

Het gaat erom dat je dan muziek kan streamen die niet op je Mac staat.
    Of muziek kan streamen terwijl je Mac niet aan staat.

Dat is wezenlijk anders dus.

Bijdrager
    Maverick9898

Klopt, maar je Mac staat toch in principe altijd aan? En de muziek op je iPhone is toch meestal gesynched met je Mac? Goed je kan het niet doen bij iemand anders thuis, maar dan moet diegene ook een AE hebben of meenemen. Als diegene AE heeft, dan kan je ook gewoon via diegene z’n Mac;). Ik zie het niet als een must.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik zie het ook niet als een must, maar dat wil niet zeggen dat iemand anders het wel makkelijk kan lijken.
    Bovendien heeft lang niet iedereen zijn mac 24/7 aan staan.

En er is meer dan muziek in iTunes natuurlijk.

Bijdrager
    Apple

Het lijkt mij inderdaad wel handig, omdat de Mac tegenwoordig op zolder staat en die moet je toch echt uit sluimerstand halen wil die wat gaan doen. Daarbij kan je altijd maar 1 stream verzenden vanuit iTunes en daarmee dus in alle ruimtes dezelfde muziek horen. Met de oplossing van een iPhone die zelf muziek streamt vanuit de iPod applicatie ben je van dit probleem af. Dan heb je in de ruimte een iPhone/iPad/iPod Touch liggen die afstandbediening en tegelijkertijd bron is.

Bijdrager
    Maverick9898
    KarelWillem op 22 september 2010

Ik zie het ook niet als een must, maar dat wil niet zeggen dat iemand anders het wel makkelijk kan lijken.
    Bovendien heeft lang niet iedereen zijn mac 24/7 aan staan.
    En er is meer dan muziek in iTunes natuurlijk.

Nee, dat is waar. Het lijkt mij an sich ook makkelijker dan nu, maar het probleem zit ‘m gewoon in die AE. Die configureert gewoon alleen via een Mac/PC en niet met een iOS device.
    Ja, er is meer dan muziek in iTunes maar je hebt dan wel een ATV nodig om dat eruit te halen;).

Bijdrager
    KarelWillem
    Maverick9898 op 22 september 2010

…Ja, er is meer dan muziek in iTunes maar je hebt dan wel een ATV nodig om dat eruit te halen.

Nee. Dat zou dan juist het voordeel zijn.
    Ook andere apps kunnen gebruik maken van AirPlay.

Ik noem maar een 3voor12Luisterpaal of zo.
    Dan kan je dus rechtstreeks vanaf je iPhone draadloos streamen als een app dat ondersteund.

Bijdrager
    Maverick9898

Oh okay, zo bedoel je ‘t. Maar volgens mij werkt AirPlay ook via iTunes. Daar moet je je Mac toch ook gewoon voor aan hebben staan of heb ik AirPlay dan gewoon verkeerd begrepen;):P?

Bijdrager
    KarelWillem

Als jij muziek afspeelt vanuit iTunes, dan hoeft Air Play weer niet zoveel met je iPhone te maken te hebben.

Maar je kan vanuit iTunes wel muziek NAAR je iHone streamen met Air Play.
    Je iPhone wordt dan een soort Airport Express.

Kort gezegd: Elke Mac, iPod touch, iPad of iPhone met Air Play kan zenden èn ontvangen.

Maar het wordt een beetje een warrig verhaal nu.:lol:

Bijdrager
    Maverick9898

Haha ja nogal:S:P. Maar ik snap ’t idd. Jij bedoelde te zeggen dat je in principe geen ATV nodig hebt om AirPlay te gebruiken omdat je ook kan streamen naar je iOS device in een app die dat ondersteunt;).

Trouwens KW, een beetje off-topic: heb je je Deutsche Apple TV al;):P?

Bijdrager
    KarelWillem

a: Je hebt inderdaad geen Apple TV nodig. Films kun je ook naar je iPhone of iPad streamen.

b: En daarover gesproken; Nee, ik heb niets. De Apple Store wil niet echt meewerken.:lol:

Bijdrager
    Maverick9898

Haha jammer:P. Gewoon nog niet ontvangen of kan je ‘m niet krijgen?

Bijdrager
    KarelWillem

Nee, ze trappen er niet in.

Geen Duits adres, dus geen levering.

Ik ga hem denk ik binnenkort in CentrO, bij de nieuwe Apple Store, zelf wel halen.

Bijdrager
    Sascha

Je kan het toch als cadeau naar iemand sturen via de Apple Store, niet ? Want dan zou je het wel kunnen fixen misschien hé, als je het dan als cadeau naar België laat versturen…

Ik heb er totaal geen ervaring mee dus sorry als mijn uitleg op niets zou slagen.

Bijdrager
    KarelWillem

Nee, zodra je betaaladres anders is dan het land waarin je besteld, weigert Apple mee te werken.

Bijdrager
    Trat

Een vriend van me woont in Duitsland: zou zo’n ding zo kunnen bestellen maar heb geen idee wat ik ermee aan zou moeten…

Bijdrager
    Maverick9898

Komt er een Apple Store in Centro dan? Dat zou dan wel heel dichtbij Nederland zijn;).

Bijdrager
    KarelWillem

Er komt een Apple Store in CentrO ja.

Opening zaterdag a.s. om 10.00 uur.

http://www.macfreak.nl/nieuws/21516/apple-store-in-oberhausen-opent-zaterdag/

Trat op 23 september 2010

Een vriend van me woont in Duitsland: zou zo’n ding zo kunnen bestellen maar heb geen idee wat ik ermee aan zou moeten…

Nee, ik eigenlijk ook niet.
    Maar het staat wel leuk bij de TV.

Bijdrager
    Maverick9898

Okay leuk! Dat is dan wel echt heel dichtbij ineens;).

Haha jah het staat wel leuk en zo duur issie niet:P. Persoonlijk hoef ik ‘m ook niet. Ik heb toch geen HDTV, althans niet eentje met een HDMI poort. Mijn iMac voldoet voor het kijken van series;).

Bijdrager
    remisc

ik kwam dit http://www.tonido.com tegen. iemand al eens geprobeerd? met de iphone app zou het ook buitenshuis moeten werken. maar zonder de plug moet je mac wel 24/7 aan staan.

Bijdrager
    stel maar

even on-tropic,
    Muziek vanaf mijn iPhone kan ik wel steamen naar mijn airport express.
    Maar vanaf iTunes kan ik geen muziek streamen naar mijn iPhone, ik weet ook niet hoe jullie nou weer daar bij komen.
    Als je met je iPhone op een netwerk zit met airport express komt er automatisch een airplay icoon naast “controls” (play) te staan. (in de iPod-app)

29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.