12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    peterwillem

Airplay mirroring ?

Ik lees dat airplay mirroring in ML alleen werkt op heel recente Macs bv iMac van af half 2011.
    Weet iemand aan welk onderdeel van de iMac dit ligt? Mijn iMac is van half 2010.
    Zou er tzt een update van Apple komen dat dit manco gaat verhelpen?
    Of zal er een truc bedacht worden om dit te omzeilen?
    Ik had nl al thuis rond verteld dat bij het nieuwe OS van Apple ik de beelden van mijn iMac op de TV zou kunnen laten zien.

peterwillem

Bijdrager
    KarelWillem
    peterwillem op 05 augustus 2012

A:…Zou er tzt een update van Apple komen dat dit manco gaat verhelpen?

B: Of zal er een truc bedacht worden om dit te omzeilen?A: Ik zou er niet op rekenen.

B: Die zijn er al; in de vorm van AirParrot en Reflection.

Bijdrager
    App-ie

Dit is vanwege de Quick Sync integratie in de Sandy- en Ivy Bridge processoren die AirPlay mogelijk maken (HD3000 en HD4000).

Bijdrager
    peterwillem

Ok bedankt.
    Airparrot en Reflection.
    Welke heeft de voorkeur en werken ze ook met ML?
    Heb ze ff gegoogeld maar de webpagina’s lijken veel op elkaar. Zijn het dezelfde apps met een verschillende naam?

Wat die processoren betreft: Toen ik nog met mijn eigen gebouwde PC werkte zou ik in dit geval die nieuwe processors er in zetten, voorop gesteld dat het mobo er mee overweg kon.
    Is dit in mijn iMac een optie of wordt dat te duur en te lastig?

peterwillem

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb AirParrot, en die werkt meer dan uitstekend in Mountain Lion.

AirParrot en Reflection zijn van dezelfde ontwikkelaar.
    Ze doen namelijk ook allebei wat anders, zie ik nu.

AirParrot is voor de Mac.
    Reflection is voor de iDevices.

Een nieuwe processor in je Mac zetten is geen optie (die aan te raden is).

Bijdrager
    peterwillem

Goed bedankt. Dat vermoede ik al, maar wilde het ff bevestigd zien. Dus op naar de parrot.

peterwillem

Bijdrager
    Ree
    KarelWillem op 05 augustus 2012

AirParrot is voor de Mac. Reflection is voor de iDevices.

Kleine nuancering;
    AirParrot is de zendende software
    Reflection is de ontvangende software
    .
    AirParrot op de ene mac kan namelijk ook zenden naar Reflection op een andere mac. Het hoeft dus niet persé AirParrot+AppleTV of iPod/iPad/iPhone+Reflection te zijn.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik lees hier over Reflection:

AirPlay mirror your iPhone 4S, iPad 2 or the new iPad to any Mac or PC, wirelessly.

Dus van je iDevice naar je Mac of PC.

En dit over AirParrot:

AirPlay mirror your Mac or PC’s screen to your Apple TV, wirelessly.

Ik zie dus niet helemaal waar de ene de zender is, en de ander de ontvanger?

Bijdrager
    App-ie

Tegenwoordig behelst een nieuwe processor (lees architectuur) meestal ook een nieuw moederbord.

Bijdrager
    App-ie

Deze “Think Different” optie bestaat echter niet bij Apple:-)

Bijdrager
    Ree
    KarelWillem op 05 augustus 2012

Ik zie dus niet helemaal waar de ene de zender is, en de ander de ontvanger?

Het ene programmatje (reflection) installeer je om… Het beeld van je iDevice te zien op je Mac. Het beeld komt dus VAN je iDevice NAAR je Mac. Dit ONTVANGT dus het beeld.

Het programmatje AirParrot installeer je op je Mac om het beeld van je Mac op een AirDisplay device te tonen. Hey beeld gaat VAN je Mac NAAR iets anders. Dit ZEND dus het beeld.

Logisch toch?

Nu gaan we een stapje verder.

Om het mogelijk te maken dat Reflection beeld en geluid kan ontvangen doet het zich voor alsof het een AirPlay apparaat is zoals een AppleTV. Het heeft dezelfde ontvangst mogelijkheden.

Om het mogelijk te maken dat AirParrot beeld en geluid kan verzenden doet het zich voor als alsof het een iDevice is zoals een iPad. Het kan net als deze een geheel-beeld-video-stream versturen.

Omdat een iDevice het verschil tussen een AppleTV en Reflection niet kan zien EN een AppleTV het verschil tussen een echt IDevice en AirParrot niet kan zien kun je dus van AirParrot streamen naar Reflection.

Werkt als een trein.

Duidelijk zo, hoop ik:)

Bijdrager
    KarelWillem

Helemaal duidelijk.:lol:

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.