4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    iBasS93

Airplay in tweede netwerk niet weergeven

Ik heb thuis twee netwerken, 1 voor de gasten via de KPN Experia box & 1 voor eigen gebruik via Time Capsule die via een kabel met internet van de experia box haalt met een aantal airport express & Apple TV’s.
    Is er een mogelijkheid om er voor te zorgen dat mijn airplay apparaten niet via het netwerk van de experia box zichtbaar zijn?
    Mijn Time Capsule staat in brugmodus waardoor ik niet een gastnetwerk via de apple apparaatjes kan maken.

Bijdrager
    fixar

Als je dat wilt zul je de TC uit de brugmodus moeten halen.

Maar misschien is het makkelijker om de airport Express Airplay functionaliteit af te schermen met een wachtwoord

Bijdrager
    iBasS93

Wachtwoorden er op zetten is geen optie, ik heb er 1’tje die beveiligd is met een wachtwoord en dat wachtwoord moet ik zo vaak invullen als ik er mee wil verbinden dat dat alleen maar irritaties oplevert.

Kan ik mijn KPN modem/router wel zo instellen dat ik de TC uit brugmodus kan halen?

Bijdrager
    fixar

KPN opdracht geven om de router-functionaliteit van de experia-box uit te zetten… dan kan de TC voortaan NAT+DHCP doen en gelijk ook een ├ęcht gastnetwerk aanmaken.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.