23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    Lucien1966

Airplay icm Denon S301

Beste forumlieden,

ik zou graag willen weten of het mogelijk is om met de Denon S301 icm airport express, airplay te verkrijgen? En zoja hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Pieterr

Ja hoor, dat kan. Die Denon S-301 heeft een optische audioingang.

Audio aansluitingen: 3x audio in (cinch), 2x coaxiaal digitaal in, 1x optisch digitaal in, stereo front jack aansluiting. 1x audio uit (cinch) 1x optisch digitaal uit

TOSlink kabeltje kopen en gaan met die banaan. Het enige waar je nog op moet letten, is dat de TOSlink kabel aan één kant een mini-jack connector heeft (zie plaatje). Die kant stop je in de AirPort Express. De andere kant van de TOSlink kabel stop je in de Denon. (Rechtsachter zit één optische digitale ingang.)

Bijdrager
    Lucien1966

Hoi Pieterr,

Dank je wel voor jouw uitleg, moet dus nog een mini-jack connector kopen en geldt dat trouwens ook voor als je de Denon wilt gebruiken icm Apple TV2, dat je dan diezelf mini-jack connector nodig hebt??

Bijdrager
    Pieterr

Ik heb mijn TOSlink kabel bij de MM gehaald. Daar hebben ze diverse merken. Als je een beetje oplet zitten er bij sommige typen al een of twee van die mini-jack adapters bij.

Je kunt ze ook kant en klaar kopen.

Bijdrager
    Pieterr

De AppleTV 2 heeft een standaard TOSlink connector. Daar heb je dus geen mini-jack adapter nodig.

Bijdrager
    Lucien1966

Hi,

Ik had dus wel al een TOSlink kabel, maar ik moet daar dus een verbindings mini jack connector voor kopen als ik het goed begrepen heb?

Bijdrager
    Pieterr

Yep.

Bijdrager
    Lucien1966

Okay Pieterr, dank je wel voor jouw geduld en uitleg en ik heb nu een TOSlink – mini jack kabel gekocht:)

Bijdrager
    Lucien1966

Heb dus de kabel aangesloten op mijn AE en Denon, muziek wordt gestreamed, maar happert best wel regelmatig, heeft dat te maken met de netwerkverbinding?

Bijdrager
    Pieterr

Heb je van alles de laatste zaken geinstalleerd? Bv AirPort Express firmware?

Wat voor netwerk heb je (G of N)? Welke router? Welk OS X? Welke iTunes versie?
    Meer info helpt bij het zoeken van lotgenoten en oplossingen.

Bijdrager
    Lucien1966

Ter info:

Airport Extreme firmware versie: 7.5.2
    Airport Express firmware versie: 7.5.2
    Router: FRITZ!Box Fon WLAN 7340
    Netwerk 802.11n+g+b
    OS X: 10.6.7
    iTunes versie: 10.2.1

Bijdrager
    Lucien1966

iemand een idee wat de reden kan zijn, dat het muziekstreamen via airplay happert??

Bijdrager
    Pieterr

Het komt wel vaker voor:
    http://www.onemorething.nl/community/zoeken?q=airport+express%20hapert

Misschien vind je in een van de eerdere topics nog de juiste tip.

Bijdrager
    Pieterr

Gebruik je het draadloze netwerk van de FRITZ!Box of van de AirPort Extreme?

Gebruik je G of N? Om dat te zien kun je met de Alt/Option ingedrukt op het AirPort “waaiertje” rechtsboven klikken.

Bijdrager
    Lucien1966

ik gebruik het draadloze netwerk van de FRITZ!Box en ik gebruik 802.11n

Bijdrager
    Lucien1966

Even ter aanvulling;

Ik heb (in de meterkast) de FRITZ!Box 7340 en daar de Airport Extreme via ethernetkabel aangekoppeld (om het signaal te versterken).

En in de woonkamer is de Airport Express gekoppeld aan de speakers via een TOSlink kabel.

Ik wil namelijk terzijnertijd de Apple TV2 kopen om te kunnen streamen naar mijn Sony TV, maar dan wil ik wel eerst dit oplossen, dat het streamen zonder happeren gebeurt.

Bijdrager
    Pieterr

Heb je al geprobeerd om het draadloze netwerk van de Fritz!Box uit te zetten, en (alleen) het draadloze netwerk van de AirPort Extreme te gebruiken?

http://www.hulp4all.com/?page_id=5666

Bijdrager
    Lucien1966

Nee dat had ik nog niet geprobeerd (ik dacht namelijk dat ik wel verbonden moest zijn met het draadloze netwerk van de FRITZ!Box om mijn AirPort Extreme te laten werken, maar het kan dus ook zonder)

Ga ik nu dus uitproberen en kijken of het streamen nu wel zonder happeren gebeurt

Bijdrager
    Pieterr

In plaats van “het signaal versterken” zouden ze elkaar juist wel eens in de haren kunnen zitten…

Bijdrager
    Lucien1966

[edit] draadloos netwerk van FRITZ!Box uitgeschakeld, maar het streamen via alleen draadloos netwerk van AirPort Extreme bleef happeren [/edit]

Bijdrager
    Pieterr

Is de afstand groot tussen de meterkast en waar je AirPort Express staat? Staan er veel obstakels (muren e.d.) tussen? Is het nog een optie om een ethernetkabel te leggen vanuit de meterkast naar de woonkamer? (Waarschijnlijk een optie met een lage “WAF”….)

Bijdrager
    Lucien1966

De afstand tussen de meterkast en waar de AirPort Express staat is zo’n 4,5 meter, met een muur ertussen (anders hebben we de meterkast in de woonkamer ;))

Bijdrager
    Pieterr

Ha ha.:lol:

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.