30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 39)
  • Q:
    Bijdrager
    sannepanne

    Airplay hapert heel erg

    Geachte forumleden,

    Ben in het bezit van een Ipad2, Iphone4, Airport Express, Pioneer receiver vsx921 (Airplay ingebouwd), een Spotify Primium abb en heb een Ziggo all-in-one plus pakket (de snelle versie).

    De nieuwe spotify-app speciaal voor Ipad2 ziet er zeer gelikt uit. Via de wifi werkt het perfect! En nu komt het: zodra ik het laat spelen via mijn receiver is het “Kl… met de bok”. Het hapert constant, pauzes van meer dan 10 sec, kortom niet errug prettig als je naar muziek zit te luisteren.

    Zowel via mijn AE als mijn receiver met als inputbron mijn Iphone of Ipad verschijnt dir probleem!

    Heeft iemand tips om dit op te lossen?

    Andere channels op mijn router heb ik reeds geprobeerd.

    Bijdrager
    Wiki Post
    Bijdrager
    Dr. Maddox

    Vaak is het toch de verbinding waar het verkeerd gaat. Heb je toevallig andere programma’s draaien terwijl je hier last van hebt? Torrent programma’s vragen bijvoorbeeld flink wat bandbreedte. Zo ook de software updates van Apple…

    Airplay werkt hartstikke fijn maar je moet er niet te veel naast draaien want dan gaat het ten koste van de stream.

    Afstand kan ook een probleem zijn. Eenvoudig te controleren door zender en ontvanger (dicht bij elkaar in de buurt te testen.

    Bijdrager
    Stirf

    Magnetron aan, DECT telefoon in de buurt of andere apparaten die storing kunnen geven?

    Bijdrager
    Afroman

    Heb je enkel een Airport Express als router of heb je nog een Extreme of nog een Express om het signaal te versterken?

    Bijdrager
    sannepanne

    De afstand is te verwaarlozen: 3 a 4 meter (binnen dezelfde kamer met niets er tussen). Ik zorg altijd, dat er verder niets naast draait, dus geen zware download en geen TV aan.

    Mijn DECT telefoon staat op de kast waar de receiver zich bevindt. (kan dat echt uitmaken?)

    Mijn AE gebruik ik alleen voor een printer. (ik had ook problemen met mijn AE, toen dacht ik laat ik een nieuwe receiver kopen, maar dat hielp dus ook niet…)

    Ik heb een aparte router (weet even het merk niet, maar dat is zo’n snelle)

    Ik heb net even gekeken in mijn historie. Ik loop al sinds 2004(!) te Kloten met Airport/Airplay…

    Bijdrager
    Maverick9898

    Had je dezelfde problemen met je AE?

    Bijdrager
    sannepanne

    Had je dezelfde problemen met je AE?
    quote

    Ja, daarom dacht ik: ik koop een receiver met Airplay en ik gebruik mijn AE in het vervolg voor een draadloze printer…

    Bijdrager
    Djuroen

    Ik heb EXACT hetzelfde probleem met Spotify. Blijft haperen etc. Heb een Apple TV2 bedraad aangesloten op mijn Time Capsule, die dus fungeert als router in mijn netwerk. Ik maak verbinding via het 5Ghz netwerk, (en ook wel eens via 2,4), wat verder ook echt prima werk. De enige app die hapert is Spotify.
    Andere apps hebben nergens last van. Synchrone weergave van mijn “new” iPad werkt ook prima.
    Je zou toch zeggen dat dit dan ook zou moeten haperen, maar niet dus.
    Mijn vermoeden gaat dus uit naar een programmatuur foutje in Spotify…

    Bijdrager
    verwijderd-profiel

    Je kan volgens mij in spotify ook kiezen in welke kwaliteit hij de muziek streamt (of is het streamd?)
    Misschien dat je die wat lager kunt zetten?

    Bijdrager
    Djuroen

    Die setting had ik ook al gevonden. Biedt alleen helaas geen soelaas…
    Ben al aan t Googlen of er meer mensen zijn met dit probleem. Vooralsnog nog niet zoveel…

    Bijdrager
    Afroman

    Misschien een hele lullige oplossing, maar misschien een andere plek zoeken voor je Airport Express?

    Bijdrager
    Dr. Maddox

    Bij ons stond de Airport eerst onder de radiator. Het gaat een stuk beter nu ik hem verplaatst heb naar de vensterbank.

    Bijdrager
    Maverick9898

    Ja, daarom dacht ik: ik koop een receiver met Airplay en ik gebruik mijn AE in het vervolg voor een draadloze printer…

    Dat is wel erg opvallend. Dat betekent dat het óf de software is óf iets in de omgeving dat stoort: niet de Airport Express of de ATV (of ze moeten heel toevallig aan dezelfde kuur lijden natuurlijk).

    Hoe zit het als je gewoon muziek streamt via de Music app? Hapert ie dan ook?

    Bijdrager
    sannepanne

    Mijn fout misschien, maar ik wil het niet meer hebben over de AE. Hoe goed bedoeld ook door jullie. Dat apparaat heb ik allang opgegeven. (Het dient nu als dure oplossing voor een printer die ik draadloos kan aansturen…)

    Het gaat mij om “Airplay”.

    Heb vanavond de DECT-telefoon afgesloten. Het leek te helpen, maar ook in de loop vd avond begon het weer te haperen.

    Naast mijn receiver staat een Denon dvd-speler en een ziggo interactieve HD recorder.

    Bijdrager
    sannepanne

    Hoe zit het als je gewoon muziek streamt via de Music app? Hapert ie dan ook?

    Ja!

    Het hapert ook als ik het via bluetooth doe !?!?!

    Dit geldt voor Itunes en Spotify.

    Bijdrager
    sannepanne

    Wie is bereid (tegen betaling uiteraard) mij te komen helpen. Draadloos Apple is voor mij (sinds 2004 !!!!) nog steeds een ramp. (misschien ben ikzelf wel de stoorzender, hahaha).

    Doel van het bezoek: de Pioneer receiver goed instellen, mijn router goed instellen en ms nog wat “dingen”.

    Iemand interesse? -> een prima uurtarief!

    Bijdrager
    Maverick9898

    Heb je wellicht een ander iOS apparaat waarmee je AirPlay mee kan gebruiken? Essentieel is om het probleem te isoleren. Als een ander apparaat wel werkt, dan weet je waar je moet zoeken;).

    Bijdrager
    Dr. Maddox

    Is je netwerk beveiligd? Misschien een open deur maar het helpt niet wanneer de buren mee liften op je bandbreedte. Wat Maverick9898 aangeeft, isoleer zoveel mogelijk zaken om tot de kern van het probleem te komen.

    Andere vraag, waar zit de WIFI antenne in je receiver? Mogelijkheden tot het signaal versterken? Storende componenten die er bovenop staan?

    Andere channels op mijn router heb ik reeds geprobeerd.

    Wat doet de router wanneer je een snelheidstest doet?

    Bijdrager
    Richard 2nd

    Hoi

    Ik had hetzelfde. Spotify had ik toen niet, maar met airtunes (3 AE’s). Ik werd er gek van.

    Oplossing: was om uiteindelijk een 5 GHz n netwerk ervan te maken. Heb een Airport Extreme gekocht als centrale routeer en dus enkele n-AE’s. Vanaf dat moment geen problemen meer.

    Oorzaak was volgens mij propvolle kanalen (in overzicht zag ik op elk kanaal wel enkele routers hier in de buurt door elkaar bleren) en magnetrons (als ik de mijne aandeed hield meteen de muziek ermee op, altijd) plus dect telefoons. Allemaal in dezelfde frequenties (2,4 GHz). Die band zit veel te vol, voller dan het ooit voor ontworpen is.

    Is wel even investeren, maar op 5 GHz zitten meer kanalen, minder gebruikers (tja, tot wanneer…) en geen storing van dect telefoons en magnetrons.

    Succes

    Bijdrager
    sannepanne

    Oplossing: was om uiteindelijk een 5 GHz n netwerk ervan te maken.

    Uh, hoe doe ik dat?

    Ik heb deze router: TP-link router

    Bijdrager
    Richard 2nd

    Volgens mij kan je router dat niet, gezien de specs.

    Ik heb dit ding:
    Airport Extreme

    Maar ja, ik wist ook pas echt dat het werkte toen ik het ding gekocht had. Zo van afstand kan ik je natuurlijk niet adviseren om de extreme te kopen, plus dat alle andere apparatuur ook 5 GHz moet ondersteunen. Anders heb je een zender op 5 (en 2,4) GHz, maar ontvangers die nog steeds in de storingen zitten.

    Is heel moeilijk dit, want om storingen te kunnen meten, heb je zeer gespecialiseerde apparatuur nodig. Ik weet trouwens niet of er een app voor is… Aanwijzingen kunnen zijn dat surfen (laden nieuwe pagina) zo af en toe ook een seconde of wat stopt en dan doorgaat. Ook dat als je in het kanalen overzicht kijkt (bv op airport symbool klikken) je heel veel routers ziet. Dat je mail en surfen zo af en toe een paar secondes hapert merk je niet echt. Maar muziek die uitvalt natuurlijk wel.

    Sorry sannepanne, verder kan ik je niet helpen. Kan je zoiets eens lenen van iemand en proberen???

    Succes

    Bijdrager
    Richard 2nd

    Bedenk me nu, heb je dat alleen met spotify, of ook met iTunes streaken (airtunes)????

    Bijdrager
    Dr. Maddox

    Misschien dat Spotifi te zwaar is om synchroon te laten lopen samen met Airplay. Ik blijf er op hameren dat je niet mag inleveren op bandbreedte omdat Airplay zelf ook bandbreedte nodig heeft. Met een premium account stream je in q9 (~320 Kbps). Wellicht dat de kwaliteit terugzetten naar q5 of zelfs q3 je problemen oplost.

    Wanneer je via Spitify audio streams downloadt is er een stuk minder te verdelen voor Airplay. Ik herken jouw probleem dan ook totaal niet en vraag me af of je deze vertragingen ook hebt wanneer je vanaf je iPhone of iPad de music App gebruikt over Airplay? Als je het zo kan uitsluiten heb je direct de oorzaak van het probleem te pakken en dat is de bandbreedte die Spotifi vraagt en ten koste gaat van de Airplay stream.

    Bijdrager
    sannepanne

    Bedenk me nu, heb je dat alleen met spotify, of ook met iTunes streaken (airtunes)????

    Yip, heb ik ook met Itunes…

    Bijdrager
    Richard 2nd

    Yip, heb ik ook met Itunes…

    Dan heb je denk ik echt een draadloos netwerk probleem.

    Heb je al gekeken of er veel andere draadloze routers zijn? Zo ja, dan heeft kanaal wisselen ook geen/weinig zin, dan is de boel gewoon vol (en storingen). Het is nooit ontworpen voor deze hoeveelheid gebruikers en dan continu kunnen streamen. Je had het al vanaf 2004, is de boel erger geworden? Zou je wel verwachten in 8 jaar. Dingen als draadloos printen/mailen maakt het niet uit als er af en toe wat secondes haperen.

    Bijdrager
    Dr. Maddox
    Dr. op 08 mei 2012

    Met een premium account stream je in q9 (~320 Kbps). Wellicht dat de kwaliteit terugzetten naar q5 of zelfs q3 je problemen oplost.

    Bijdrager
    sannepanne

    Met een premium account stream je in q9 (~320 Kbps). Wellicht dat de kwaliteit terugzetten naar q5 of zelfs q3 je problemen oplost.

    Je kunt 3 opties meegeven: Normaal = 90kbps / Hoog = 160kbps / Extreme = 320kbps. Ik switch tussen Normaal en Hoog…

    Bijdrager
    Richard 2nd

    Met een premium account stream je in q9 (~320 Kbps). Wellicht dat de kwaliteit terugzetten naar q5 of zelfs q3 je problemen oplost.

    Dit is denk ik echt het probleem niet. De hoogste setting is ‘maar’ 320 kb/s, terwijl je in een gunstig geval 50%x54Mb/s = ruim 20 Mb/s bandbreedte in je draadloze netwerk zou moeten hebben. En sanne heeft al teruggeschakeld (resultaat?)
    Ook al omdat het probleem er ook is met iTunes/airplay.

    Ook denk ik dat het niet aan de airport express ligt, omdat de recieven met ingebouwde airplay (is eigenlijk een soort van express ingebouwd) het ook heeft. De dect telefoon uitzetten heeft wat soelaas geboden, maar er zijn kennelijk meer storingsbronnen (buren, geloof me, telefoon/magnetron gaat door muren)

    Heb je al op het airport symbool rechtsboven geklikt?

    Bijdrager
    sannepanne

    Ik ben mij bewust, dat sommige dingen moeilijk te omschrijven zijn in een forum, maar laat ik het nog een keer proberen. Vooropgesteld uit ik mijn dank aan de forumleden, die zich de moeite hebben getroost om op mijn “draadje’ te reageren. Nogmaals dank daarvoor.

    Ik heb reeds 8 jaar problemen met ‘draadloos’. In die 8 jaar heb ik op 3 verschillende locaties gewoond: 1 keer vrijstaand met buren in nabije omgeving, 1 keer vrijstaand met buren op min +/- 150 meter(!) en nu woonachtig in een app.complex.

    In die 8 jaar heb ik diverse app uitgeprobeerd. De AE b/g, de AE b/g/n, Bluetooth, Ipods, Ipad1 en 2, Iphone 3 en 4, Pioneer vsx921 ( met ‘ airplay’). Macbook, Macmini en diverse windows/machines, routers b/g en b/g/n. Bedraad en draadloos. Andere computers in het netwerk voorzien van de snelste netwerkkaarten.

    In die 8 jaar heb ik diverse opstellingen uitgeprobeerd. Router in de vensterbank. DECT-telefoon naar de slaapkamer. Babyfoon verwijderd. Magnetron in de kelder gezet. Antenne’s op router gezet etc. Partner het huis uitgestuurd (grapje, hahaha)

    In die 8 jaar heb ik ook diverse instellingen gewijzigd. Buffergroottes / streamgroottes aangepast.

    Kortom aan deze opsomming kunnen jullie zien, dat ik aardig wat dingen heb uitgeprobeerd. Als ik alle tijd en geld bij elkaar optel kan ik misschien wel een aardige wereldreis maken. Je zou er haast depressief van worden… Ik denk dat mijn probleem onoplosbaar is. Het idee van draadloos streamen klinkt zo mooi, maar waarschijnlijk is het voor mij niet weggelegd. Daarom zou ik ook eens een “ kenner” in willen huren, want als ik zo’n Miep van Ziggo aan de lijn heb, zakken spontaan mijn broek en accessoires af. Jammer dat aan die oproep geen gehoor werd gegeven.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 39)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.