14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    erwin33

Airplay gebruiken met Chromecast; kan dat?

Ik ben van plan Chromecast aan te schaffen, maar begrijp ik nou goed dat je de Airplay icoon in de apps op je iPhone niet kunt gebruiken maar alleen de chromecast icoon in de apps? Dat wil ik wel even weten aangezien niet alle app’s nog chromecast ondersteunen maar wel Airplay.

Inactief
    Anoniem

Klopt, alleen de apps die Chromecast ondersteunen hebben naast een airplay ook een chromecast icoontje. Heb er net eentje gekocht, wereldding voor 39 euro. Netflix, Youtube en Plex werken vlekkenloos. Ook een HD stream. Desktop mirroring vanaf je IOS device dus niet. Schijn wel te werken met Android.

Robert

Bijdrager
    erwin33

Ja ok, die desktop mirroring wist ik dat dit niet kon, maar apps met het Airplay icoontje doen het gewoon wel via Chromecast? Begrijp ik dat goed?

Bijdrager
    McPim

Nee je begrijpt het verkeerd. Apps met alleen Airplay werken niet naar Chromecast, dan heb je een app nodig die Chromecast ondersteunt. Mirroring kan misschien wel op deze manier: http://www.instructables.com/id/AirPlay-On-Chromecast/

Bijdrager
    erwin33

Mmm, vreemd want waarom staat er dan dat Chromecast Airplay ondersteund in alle verhalen?

Bijdrager
    McPim

Waar staat dat, heb je ’n linkje? Misschien heb ik het helemaal fout hoor:roll:

Bijdrager
    KarelWillem
    erwin33 op 12 januari 2017

Mmm, vreemd want waarom staat er dan dat Chromecast Airplay ondersteund in alle verhalen?

Dat staat nergens.

Het woord AirPlay komt in veel verhalen voor, omdat er een vergelijk wordt gemaakt tussen Chromecast en AirPlay.

Maar dat AirPlay wordt ondersteund heb ik nog nooit ergens gelezen.

Bijdrager
    erwin33

Apart. Dan is Chromecast denk ik niets voor mij aangezien er toch wel apps zijn die Chromecast niet ondersteunen maar Airplay wel.
    Is er naast Apple TV nog een andere mogelijkheid om Airplay apps te gebruiken? Een stick of zo?

Inactief
    Anoniem

Volgens mij alleen een Apple TV. 32Gb is 178 euro en de 64Gb is 209. We zijn hier heel blij met de chromecast voorlopig. Samsung update de software van een 3 jaar oude smart tv niet meer. Netflix heeft geen profilen en Plex doet het helemaal niet meer. Je kunt van Apple zeggen wat je wilt maar onze 8 jaar oude laptop krijgt nog steeds software updates.

Bijdrager
    McPim

4 AirPlay Receivers That Are Cheaper Than Apple TV

En er zijn apps om te airplayen naar een Mac desktop.

Bijdrager
    erwin33

Ok dank voor de info zo ver.

Bijdrager
    LighScan

Je kan vanaf iOS wel websites casten naar je Chromecast via de (gratis) app Video & TV Cast for Chromecast.

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

je kan ook een merkloze airplay receiver kopen van een paar tientjes, werkt perfect.
    zie http://aartjan.nl/blog/airplay-tips/

(heb je hem weer met zn blog;)

Bijdrager
    McPim

Leuk blog aartjan! Ik heb het idee dat erwin33 ook video wil streamen, dat ding wat jij noemt is alleen audio? Wel een leuk apparaatje voor dat doel..

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.