8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Mac-Eddy

Airplay en Experia box V10

Goedemorgen,
    Sinds een week heb ik mijn oude KPN experia box (Thomson 789 ofzo..) geruild voor een Experia Box V10.
    Mijn airplay verbinding met m’n 4 airplay luidsprekers (Libratone) zijn om de haverklap niet meer zichtbaar in iTunes.(op iMac met alle software up to date)
    Enkel bij herstarten Experia Box ziet hij ze weer en maakt dan weer verbinding (duurt ook wat langer dan normaal)
    Is dit een herkenbaar probleem? Iemand een oplossing hiervoor?
    Dank voor een reactie.

Bijdrager
    Q-collective

Vraag een ander modem aan… Like seriously, ik snap niet hoe KPN die pruldingen blijven leveren.

Je kunt er ook voor kiezen om een van de Expresses te offeren voor het aanmaken van een netwerk waar je dan de andere Expresses mee verbindt.

Bijdrager
    Mac-Eddy

Wat bedoel je met Expresses te offeren? Zo’n luidspreker gaat toch niet mijn netwerk verzorgen. Ik heb overigens nog wel een airport express liggen, maar deze geeft niet genoeg bereik elders in het huis. Dus die gebruik ik nu niet.

Bijdrager
    Q-collective

Let me rephrase it:

Je beschrijft nu het volgende netwerk:
    KPN Experia Box [bedraad of draadloos?] 4x Airport Expresses

Wat ik voorstel is dus:
    KPN Experia Box [bedraad] Nieuw netwerk vanuit Airport Express [bedraad of draadloos] 3x Airport Expresses.

Zo loopt je Airplay via de eerste Airport Express, niet meer via de Experia Box.

Bijdrager
    erwinde

@Q-collective, waar lees jij dat TS 4 Expressen heeft? Hij gebruikt Libratone speakers die uit zichzelf al airplay ondersteunen.

@mac-eddy

Je kunt ervoor kiezen de WiFI van de Expres niet te gebruiken door bij de draadloos instellen te kiezen Netwerkmodus ‘uitgeschakeld’. Gewoon bedraad aansluiten op een van de aansluitingen van de Experiabox en en je hebt goede kans dat de Bonjour daemon, dat altijd draait op de Express, er dan voor zorgt dat je airplay problemen verdwijnen. Je blijft dan ‘gewoon’ de wifi van de Experia gebruiken. Als er een mogelijkheid is Bonjour uit te zetten op de Experia, dan is dat een goed idee.

Bijdrager
    Mac-Eddy

Bedankt voor je reactie Q-collective, maar een airplay speaker werkt toch niet hetzelfde als een airport express.
    Dus; iMac+itunes+4x airplay speaker in een draadloos netwerk. Daarin ga je de speaker je netwerk laten regelen ipv je router?
    Lijkt me een beetje raar.

Bijdrager
    Mac-Eddy

@erwinde. Bedankt. Dat ga ik onderzoeken.

Bijdrager
    Q-collective

Voor wat betreft de AirPlay speakers / Airport Express mixup: daar had ik inderdaad wat snel overheen gelezen. Mijn basisidee blijft overeind staan: sluit de Experia Box uit als factor.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.