4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Nicci1964

Airplay activeren via automator.

Als ik in automator een takenreeks aanmaak om via de menubalk airplay te openen en vervolgens Apple TV te kiezen dan werkt dit probleemloos via de knop uitvoeren. Echter op het moment dat ik er een app van maak gaat het fout. Bij starten app volgt een foutmelding met het advies om de reeksen te controleren. De reeksen zijn opgesteld door gebruik te maken van de opnameknop.

Activiteiten (reeksen)
    “Klik op de menubalkoptie ‘Beeldschermen,AirPlay uit’,
    “Apple TV”

Heeft iemand een idee waarom het uitvoeren in automator zelf wel goed gaat en via de app niet?

De uiteindelijke bedoeling hiervan is om in de iPad app “Mobile Mouse” de automator app toe te kennen aan een programma knop.
    Via de iPad kan dan de AirPlay op de iMac aangezet worden.

Al vast bedankt voor het meedenken….

Geblokkeerd
    Bento

Heeft de app wel de juiste rechten om dit uit te kunnen voeren?

Bijdrager
    Nicci1964

Ik heb eerst getest met een automator app die iTunes laat beginnen met spelen. Die app werkt meteen. Het lijkt me dus dat de rechten van automator ok zijn.

Bijdrager
    Verwijder

Voor takenreeksen die zijn gemaakt met “Kijk wat ik doe” is speciale toestemming nodig. Die kan je geven in de Systeemvoorkeuren bij Beveiliging en privacy, tabje Privacy, bij Toegankelijkheid. Je kan daar opgeven welke programma’s je computer mogen besturen. De melding die je krijgt kan beter, de takenreeks controleren helpt niet.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.