14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Jeroen0704

AirPlay

Hallo,

Aangezien ik een developer account heb heb ik iOS 4.2 voor mijn iPhone 3GS maar eens gedownload en geïnstalleerd. Ik wil graag AirPlay gebruiken om muziek en films van mijn iMac naar mijn iPhone te streamen (op iphoneclub.nl las ik dat dit mogelijk was). Op mijn iMac heb ik itunes 10 staan, maar ik zie rechts onderin geen AirPlay icoon. Op mijn iphone ook niet als ik een nummer luister of een film bekijk. Wel zag ik een het AirPlay icoon een keer op mijn iPhone toen ik een diashow startte. Nu zie ik dit icoon ook niet meer. Mijn iMac en iPhone zitten natuurlijk beide op hetzelfde draadloze netwerk. Weet er iemand hoe ik AirPlay werkend kan krijgen of werkt dit gwoon nog niet met itunes 10, maar pas met 10.1 ofzo? ik heb trouwens geen airport express ofzo maar een ander router.

Bijdrager
    iMad

Volgens mij heb je ook 10.6.5 nodig voor je Mac om Airplay te kunnen gebruiken.

Bijdrager
    Hansi2124

Airplay werkt alleen met een Airport Express. Airplay is niets anders dan een nieuwe benaming voor AirTunes.

Bijdrager
    Jeroen0704

Ik dacht dat die alleen nodig was voor het draadloos printen vanaf een iOS device.

Bijdrager
    Hansi2124

Kan ook.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Ik meen ergens gelezen te hebben dat ook films kunnen gestreamd worden vanaf 4.2, maar je hebt inderdaad 10.6.5 nodig.

Bijdrager
    Jeroen0704

Oke ben 10.6.5 nu aan het downloaden. Morgen even installeren en testen.

Moderator
    Poezenbeest

Dan zou het moeten werken. In de documentatie op het DevCenter staat ook dat AirPlay alleen werkt in combinatie met 10.6.5, waarvan de beta klaar staat op het DevCenter.

Bijdrager
    Jeroen0704

Heb nu 10.6.5 op mijn mac staan. AirPrint werkt alleen AirPlay nog steeds niet:sad:
    Kan het probleem zijn dat ik geen airport express / extreme of time capsule heb?

Bijdrager
    Hansi2124

Wat ik al zei……

Bijdrager
    Jeroen0704

Ohja, niet goed gelezen. Bedankt voor je reactie. Als ik nu een airport express koop zou ik dus mijn films van mijn iMac naar mijn iPhone kunnen streamen?

Bijdrager
    MacSjon

Volgens mij kun je AirPlay alleen gebruiken om muziek/video van je iPod/iPhone/Mac naar een Airport/AirPlay speakers of iTV te streamen en niet van je Mac naar je iPhone of andersom….

Helaas nog te weinig over bekend en ook op de site van Apple is er weinig over te vinden.

Bijdrager
    Hansi2124

Ik heb er een artikel over gevonden op iCreate:
    http://www.icreatemagazine.nl/nieuws/iphone/wat-is-airplay-en-waarom-is-het-interessant/14752/

“Dankzij AirPlay hoef je namelijk niet langer gebruik te maken van een Airport Express met een prijskaartje van 89 euro. Fabrikanten van audioapparatuur mogen AirPlay-ondersteuning namelijk direct inbouwen in hun apparatuur. Dit is mogelijk met een upgrade van de systeemsoftware, mits de hardware al in staat is te communiceren met een WiFi- of Ethernet-netwerk.

Hoe stream je video’s en foto’s?
    Met AirPlay stream je video’s en foto’s vanaf je iPhone, iPod touch of iPad naar de nieuwe AppleTV. Dit schijnt net zo eenvoudig te werken als het klinkt. Je kijkt een film op de iPad, je drukt op een knop en de film verschijnt op de televisie die aan de AppleTV hangt.

Tof, dit kan nu al?
    Helaas kan het streamen van video’s en foto’s pas in november, dan verschijnt iOS 4.2. Deze software-update voor Apple-handhelds zal AirPlay mogelijk maken.”

Dus ik had het in mijn eerdere bericht ietwat bij het verkeerde eind…..

Bijdrager
    Jeroen0704

oké, bedankt voor de info, jammer dat het niet kan.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.