16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    /dev/enschede

Airplay 2 naar AUX

Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een simpele mogelijkheid om een bestaande box (met een AUX ingang) aan te sturen met Airplay 2.

Wie weet er een goedkope Airplay 2 receiver met een Aux uitgang?

Marc

Bijdrager
    KarelWillem

… Excuus, las even over dat AirPlay 2 heen…

—-

Oude Airport Express (1):

https://tweakers.net/productreview/8413/apple-airport-express-basisstation.html

Tweedehands voor 15 tot 25 euro te scoren.

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 6 dagen geleden door KarelWillem.
    Bijdrager
    /dev/enschede

Kan dat ding ook Airplay 2 dan? Ik beeld naar m’n Apple TV streamen en geluid naar de box. Maar je hebt gelijk, ik heb nog zo’n ding liggen dus ik kan het eens proberen.

Bijdrager
    KarelWillem

Als je een Apple TV hebt, die je door wilt porten naar je analoge speaker kan je een optical to tulip converter gebruiken.

Voorbeeld:
    https://www.kabeldirect.nl/optisch-en-coaxiaal-naar-tulp-en-3-5mm-jack-omvormer-zwart.html

Die heb ik hier ook om mijn muziek te streamen naar de Apple TV.

Bijdrager
    /dev/enschede

Dank voor je tip, zo’n ding had ik ook al gezien en besteld. Kwam vandaag binnen.

Toen ik de optische plug in de Apple TV 4 wilde drukken bleek er geen optische aansluiting meer aan te zitten:-(

Ik had een ATV over en wilde het ding voorlopig even gebruiken als Airplay 2 receiver, maar dat lukt dus niet. Dus ben ik op zoek naar een alternatief.

Bijdrager
    /dev/enschede

Waar ik al bang voor was. Zodra ik het geluid naar de Airport stuur vervalt de beeld verbinding met de ATV.:-(

Bijdrager
    /dev/enschede

Dus als er nog iemand een alternatief heeft hoor ik het graag.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik ben ook niet zo blij met de verwijdering van alle poorten die er toe doen op die Apple TV’s. Het is echt HDMI of niets.

Ik had de mazzel dat ik een Apple TV 3 heb. Die wordt echter alleen nog maar voor muziek gebruikt.

Bijdrager
    /dev/enschede

@willemkarel Het is toch gelukt. Ik stream nu beeld en geluid van de Mac naar de ATV. De ATV streamt het geluid door naar de AE.

Bijdrager
    TheBigZ

Dus als er nog iemand een alternatief heeft hoor ik het graag.

Die zijn er eigenlijk niet (meer).

Vroeger had je nog deze bijvoorbeeld:

https://tweakers.net/pricewatch/442623/d-link-wireless-audio-extender-dch-m225.html

Zie ook:

Bijdrager
    KarelWillem

Oké. Mooi dat het is gelukt.

Bijdrager
    /dev/enschede

Ik heb een MBP en gebruik een ATV om een extra 4K scherm aan te sturen. Die ATV gebruik ik nu ook om, via de monitor, een speaker aan te sturen.

Nadeel is dat ik, als ik geluid van de telefoon naar de ATV stream om het door de box te laten klinken, ik de ATV niet meer kan gebruiken voor de tweede monitor.

Dus ik zou het beeld via de ATV willen laten lopen (zoals nu) en een tweede Airplay2 receiver willen gebruiken om de speaker aan te sturen. Dan kan ik dat afwisselend vanaf de ATV (met geluid van de MBP) en de telefoon/iPad laten komen.

Daarvoor had ik mij bedacht dat een aparte Airplay2 receiver voor alleen het geluid wel makkelijk zou zijn. Vandaar de vraag.

Bijdrager
    Buzz

De laatste Airport Express die Apple heeft verkocht, die eruitziet als een witte Apple TV, kan Airplay 2, via een software update die Apple heeft uitgebracht nadat ze al met de verkoop van het ding waren gestopt.

Zie: https://support.apple.com/en-us/HT208728

Die dingen zijn alleen tweedehands niet goedkoop te krijgen. Zie bijvoorbeeld hier: https://www.ti-84shop.nl/apple-airport-express-tweedehands.html

Bijdrager
    KarelWillem

Die dingen verkopen tweedehands niet echt als warme broodjes, dus Marktplaats staat er vol mee.

Voor maximaal 25 of 30 euro moet je er toch zeker wel een te pakken kunnen krijgen. Maar met een beetje shoppen heb je er ook zo een voor veel minder.

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 5 dagen geleden door KarelWillem.
    Bijdrager
    KarelWillem

Wel geinig dit topic.

Ik was die AE’s een beetje uit het oog verloren, en gebruikte dus voor audio-Airplay een Apple TV.

Nu heb ik twee AE 1’s gekocht. Is toch wat compacter en handiger dan een Apple TV met converter daaraan.

Effe denke wat ik met de tweede ga doen.

Bijdrager
    Eagle Eye

Ik gebruik al jaren een AE om audio te straemen naar mijn versterker. In het begin deed het analoog via de koptelefoon uitgang, maar sinds ik een versterker heb met digitale ingang gaat het digitaal via de koptelefoon uitgang.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.