5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    madcat

Airplay 2 met Homekit

Ik heb een tijdje geleden mijn airport expressen geüpdate met de laatste firmware zodat het ook airplay 2 ondersteunt.

Nu heb ik deze toegevoegd via homekit en ze zijn nu zichtbaar, onder 11.4.1 kon ik er nog niks mee doen maar dacht dat dit te maken had met IOS12.

Echter heb ik gisteren geüpdate, maar ik kan nog steeds niet zien welk nummer er speelt en kan ook niet op play of pause drukken via homekit.

Werkt dit bij anderen wel goed?

edit:

onder IOS gaat het ook niet lekker, ik zie dat iTunes ook geupdate is. Wanneer ik via itunes muziek stream naar een airport express en dan via IOS op muziek klik dan zie ik eerst de airport express verschijnen met tap to connect, maar wanneer ik hier op druk dan is hij eerst heel druk bezig met connecten maar komt dan met de error “unable to connect”

Bijdrager
    gipsman

@madcat

Perfect is het zeker niet. Ik heb vandaag alles geupdate, iOS12 op alle devices, airports (naar oude analoge versterkers) voorzien van airplay2, homepods geupdate naar iOS12. Het werkt niet vlekkeloos, soms moet je wachten op signaal, maar uiteindelijk werkt het toch wel. Heb je in de home app de airports aan specifieke kamers  toegewezen? Ik heb geen streaming abo en gebruik enkel radiozenders (npo, canvas belgië, etc) en youtube voor airport. Helemaal herstarten doet soms wonderen…

Bijdrager
    madcat

Ja, ik heb ze in Homekit al aan een kamer zitten, heb ook al geprobeerd om ze te verwijderen en opnieuw toe te voegen.
    een reboot en ook al de stekker eruit en erin gedaan.

Bijdrager
    gipsman

Ik heb het zelf nog eens getest. De oude airports tonen in de home app inderdaad geen info over wat er gestreamd wordt, tenminste toch niet bij radio en youtube weergave. Misschien wel bij apple music, maar dat heb ik niet. Je kan het natuurlijk wel zien in control center of in de app die je gebruikt, dus bv. npo, youtube,…

Bijdrager
    madcat

Zijn er mensen die wel in HomeKit meer informatie zien van de AirPort express speakers?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.