3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    apple-man

Airplay 2 met Yamaha YSP5600

IK heb een vraag over airplay 2 wat apple een tijdje terug aangekondigd heeft. IK ben in het bezit van een Yamaha YSP5600 die over airplay beschikt. Nu is mijn vraag of iemand weet of die ook airplay 2 aan kan. En zo niet of dat ook via een firmware update kan worden toegevoegd. Gisteren is in ieder geval een firmware update uitgekomen. 4.01 maar nergens kan ik daar info over terug vinden wat deze update nu toe gevoegd heeft. En op de Yamaha site vind ik alleen info over de vorige update 3.12 heel raar.

https://nl.yamaha.com/nl/products/audio_visual/sound_bar/ysp-5600/downloads.html#product-tabs

• Dit onderwerp is gewijzigd 9 maanden, 2 weken geleden door  Raymon Mens.

Bijdrager
    Webarcher

Apple heeft Airplay 2 nog niet uitgebracht volgt in een latere update van iOS 11. waarschijnlijk 11.1. Daarna volgen derde partijen om het te toe te voegen aan hun producten.

Bijdrager
    csteelooper

Ter aanvulling op Webarcher: Of Yamaha de ondersteuning voor AirPlay 2 zal toevoegen, is natuurlijk aan Yamaha zelf. In principe zou het heel goed kunnen dat ze het gaan doen, want voor fabrikanten wordt het goedkoper om met AirPlay 2 te gaan werken dan het nu is voor ze om met AirPlay te werken. Dit omdat de licensing fees zullen gaan vervallen. Dat gaat ook voor AirPlay gebeuren, maar feitelijk is er geen reden om niet bij te werken/over te stappen naar AirPlay 2. Wel is de vraag wat de minimale eisen zullen zijn voor AirPlay 2-receivers, want de implementatie-specificaties zijn nog niet bekendgemaakt. AirPlay 2 is niet voor niets nog niet uitgebracht op Apple-apparatuur zoals de iPhones en Apple TV gen 4 en hoger…

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.