13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    brechtiejj

Airplay

Weet er iemand of het mogelijk is om met Airplay muziek te streamen van je iPhone/iPad naar een Airport express? Of is dit juist naar een Apple TV?

Mercikes!

Bijdrager
    madcat

Ik dacht gisteren exact hetzelfde, maar volgens mij kan je vanaf een IOS4.2 device (inc iPhone) dus naar een airplay compatible device informatie sturen.
    En volgens mij hoort hier ook een airport expres bij.

Ik ben er ook erg blij mee als dit (eindelijk) gaat werken

Bijdrager
    iDuck

Zo heb ik het gisteren ook begrepen, dus met iOS 4.2 streamen naar je AEX. Zou een killer feature zijn.

Bijdrager
    Pieterr

Wat ik ervan onthouden heb: AirPlay wordt de nieuwe naam voor AirTunes. Dus het zou in ieder geval icm de AirPort Express moeten werken. En met iOS 4.2 (November 2010) kun je dan vanaf de iPad (maar vermoedelijk ook vanaf de iPhone & iPod touch) muziek streamen naar je AirPort Express cq de stereo-installatie die erachter hangt.

Nog mooier zou het zijn als met AirPlay een generieke audio-streaming wordt aangeboden, maw dat je niet meer zoiets als AirFoil nodig hebt om bv muziek van een webplayer naar de AE te sturen. (Werkt nu alleen met iTunes)

Inactief
    Anoniem

Ja. iOS 4.1 en 4.2 ondersteunt Airplay. Dus straks lekker muziek streamen vanaf je iPhone/iPad. Als je de info bij onderstaande link doorleest zie je ’t ‘r tussen staan.

http://www.apple.com/ipad/software-update

Bijdrager
    prullenbak

Volgens mij 4.1 (voor iphone en ipod touch) ook al, toch? Dus dat is voor sommigen van ons vanaf volgende week al! (correct me if i’m wrong!)

Bijdrager
    Lapdog

Volgens mij heb je gelijk prullenbak zo had ik het ook begrepen.

Bijdrager
    KarelWillem

AirPlay wordt niet genoemd bij de nieuwe features van 4.1.

Bijdrager
    KarelWillem
    THX-1138 op 02 september 2010

Ja. iOS 4.1 en 4.2 ondersteunt Airplay. … …Als je de info bij onderstaande link doorleest zie je ’t ‘r tussen staan.
    http://www.apple.com/ipad/software-update

4.2 ja. 4.1 niet.

Bijdrager
    prullenbak

Hmm..daar heb je weer gelijk in. Dan had ik t waarschijnlijk verkeerd begrepen.

Jammer.

Bijdrager
    KarelWillem

Ach, in november hebben 4.2. Dus dat valt nog mee.

Bijdrager
    michelvdb

Airplay is oude wijn in een nieuwe zak, namelijk niet meer of minder dan AirTunes…

Bijdrager
    prullenbak

Dat is waar, maar in 4.2 kan t dus ook vanaf de iPad (die heb ik niet KW, dat hoef je r niet in te wrijven;) )

En nu kunnen ook andere fabrikanten er gebruik van maken. Dus het is verbeterde wijn in nieuwe zak:P

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.