10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Hajinick

Airp Extreme en Canon IP4200

Heb een airport extreme en nu heb ik de Canon IP4200 besteld omdat ik daar goede ervaringen over had gelezen.

Heb in het forum (via de zoekfunctie) gelezen over ervaringen met het opzetten van een draadloze printerverbinding.

Er stond op een van de draadjes een verwijzing naar IFelix waarop een uitbriedere lijst zou staan dan hetgeen in de apple support pagina staat. Tot mijn schrik staat daar de canon IP4200 in de lijst van incompatibilities.

Wie heeft deze printer ? en heeft ervaringen (positief/negatief) mbt de verbinding met Airport Extreme ?

anders moet ik nog als een speer deze printer afbestellen en een andere canon printer bestellen

Bijdrager
    mollie319

hoi Hajinick,

wat is het voor een printer? USB of Wireless?
    Als het USB is werkt het sowieso wel.
    Als het een wireless printer is, lijkt mij dat het gewoonweg moet werken.
    Als de wireless module 802.11b/g ondersteunt en overweg kan met je ‘beveiligings-protocollen’ (lees: WEP encryptie, WPA of WPA2) dan kan ik me niet voorstellen dat het niet werkt.

Ik connect hier thuis allerlei verschillende wireless apparaten, en dat was nog nooit een probleem.
    Ik gebruik voor Mac alleen maar Airport Extreme kaartjes, en heb een Airport Extreme Basestation en Airport Express (voor audio en uitbreiding wireless dekking)
    Hierop kan ik windows laptops connecten, Palm Lifedrive etc.etc. no problemo

Het enige wat niet goed werkt met mijn printer via USB op de Airport Extreme Basisstation is dat je de utilities niet kunt gebruiken van je printer. Ik denk dat dit via Wireless ook niet kan.
    Maar dat is een wel bekend ‘iets’ / ‘probleem’. (is om je print-kop uit te lijnen, en wat testjes te doen, printkop reinigen)
    Als je dit dan wilt doen (kan wel eens nodig zijn) moet je tijdelijk je printer aan je mac aansluiten, testen uitvoeren, als alles weer ok is, sluit je de printer weer aan op je basisstation (of wireless).

ik zie geen probleem.

Marcel

Bijdrager
    Hajinick

Hi Marcel,

het is een USB printer en die wil ik dus mbv een USB kabel op mijn airport extreme basisstation aansluiten.

vanuit mijn Powerbook kan ik dan (middels Bonjour) draadloos een printopdracht naar de printer sturen (inderdaad over de utilities heb ik gelzen dat je dit even via je kabeltje kan doen)

echterrrrrrr niet elke printer kan dus blijkbaar met bonjour oid overweg …. vandaar de lijst met “compatible printers’ .. die van apple is heel beperkt maar op die lijst van Ifelix wordt dit dus als een probleem gemeld .. vandaar mijn vraag

gr,
    nick

Bijdrager
    mollie319

Hoi Nick,

ik heb daar absoluut niet naar gekeken.
    Sterker nog ik ken de lijst niet, waar vindt ik die dan?

ik gebruik zelf een Canon Pixma IP 5000 (oudere printer dan die van jouw)
    Het lijkt mij geen enkel probleem, maar helaas weet ik het niet zeker.

Marcel

Bijdrager
    kontheur

Let wel ff op dat als je grotere bestanden gaat versturen (±50 MB of meer) dat je buffertje in de Airport Express vol zit en dat hij dit niet aan kan…

Bijdrager
    Hajinick

had hem uit een link gehaald van een andere discussie

http://www.ifelix.co.uk/tech/1013.html

Bijdrager
    mollie319

Nick,

ik zie het.
    Ik heb daar geen moment aan gedacht dat een USB printer niet zou werken…..:-(

Ik dacht van als de printer het via de USB poort doet, zal het ook wel werken via de Airport Extreme.

Marcel

Bijdrager
    Hajinick

Dus vandaar mijn vraag of er mensen zijn met ervaring die een Canon printer IP4200 in een aiport extreme network hebben hangen ,.,,,,

Bijdrager
    Hajinick

Geen mensen met ervaring dus ???:cry: :cry:

Bijdrager
    Hajinick

Ik heb die IP4200 afbesteld en daarvoor in de plaats de IP5300 genomen.

Inmiddels aan de praat gekregen en werkt perfect. Printopdracht wordt via Bonjour naar de Airport Extreme gestuurd en kan ik dus draadloos printen (er loopt natuurlijk wel een USB kabel van de AE naar de printer).

Fijne printer met prachtige printresultaten

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.