6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    onfire

Airp. Express i.c.m. een Express als versterker?

Is het iemand gelukt om de nieuwe airport extreme als basis WDS in te stellen en dan een express als signaal versterker er op aan te sluiten? en dat hij het signaal versterkt en ook dat ik het via itunes kan benaderen.

Heb al heel veel opties geprobeerd maar krijg het ding niet aan de praat. Heb de Extreme weer afgekoppeld en nu heb ik geprobeerd om deze op mijn express te laten inloggen (gebruik maken van het signaal van de express die als basisstation is aangemaakt) maar zelfs dit lukt niet met de Extreme.

Misschien dat iemand al tegen dit zelfde probleem is aangelopen. Ik werk met computers die allemaal een g kaart hebben dus nog geen n…

Eric

Bijdrager
    basiel

je mag niet vergeten als je WDS instelt op je airport express de DHCP server van de airport express af te zetten. Probeer eens je Extreme als hoofdrouter te gebruiken en de express op WDS zetten en DHCP server af op de express maar aan op de extreem. Misschien heb je zo meer geluk.

Basiel

Bijdrager
    mollie319

Hoi,

jazeker is dat gelukt.

je installeert de nieuwe Extreme met de nieuwe software.
    Dan, de ‘oude’ express resetten (factory default) en configureren middels de nieuwe Airport Utility.
    Gewoon de express aanklikken en via de ‘wizzard’ configureren, werkt echt binnen 5 minuten.
    heb het nu al bij 3 mensen (incluis mezelf) zo gedaan, en het werkt helemaal super…

Marcel

Bijdrager
    onfire

Maar is het je ook gelukt om de express als signaalversterker te laten functioneren. Het is mij ook gelukt om de expressen als doorgeefpunt voor itunes/printer aan te merken. Maar wat ik wil is dat het signaal van de extreme wordt versterkt middels een wds netwerk

Bijdrager
    mollie319

ja,

die modus wordt dan ingeschakeld, zodat het ook als versterker werkt.
    Ik heb ook mac’s met ‘G’ standaard.
    no problemo……

Marcel

Bijdrager
    onfire

Maar geef je dan ook alle ID adressen op? want ik moet aangeven wat mijn basis WDS station is en dan vervolgens aangeven welke externe basisstations erop mogen. Dmw het + teken in het programma onder WDS kan ik vervolgens de ID en naam opgeven van mijn Expressen maar wanneer ik dit allemaal gedaan heb blijven ze onzichtbaar en alleen maar op oranje knipperen…

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.