12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Gitte65

Airdrop werkt niet meer

Een paar dagen geleden deed ie het nog, vandaag meld mijn MBP dat: “iMac van ….. heeft uw verzoek geweigerd” en dat terwijl ik op mijn iMac geen enkel verzoek krijg tot weigeren dan wel accepteren.
    Ik zie bij beiden in Airdrop zowel mijn MBP als mijn iMac vermeld staan (in reallife staan ze naast elkaar en kan ik beiden via de ander benaderen (dus mappen bekijken en documenten kopiëren)).

Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Bijdrager
    Hansi2124

Het simpele Herstarten al geprobeerd?

Bijdrager
    MacTS

Is bij beiden Wifi ingeschakeld?

Bijdrager
    Gitte65

Herstarten had ik nog niet geprobeerd, maar nu ondertussen wel en dat verandert de zaak niet.

Wifi is ingeschakeld.

Extra info: wanneer ik vanaf mijn iMac een bestand wil airdroppen richting MBP krijg ik de melding:
    “Het Apple ID-certificaat voor ‘naam’ is ongeldig. Het overzetten is geannuleerd.”

Dus ik vrees dat ik het ergens anders moet zoeken.
    Ik vraag me dan alleen wel af waardoor ineens mijn Apple ID-certificaat ongeldig zou zijn geworden en waar ik dat kan vinden.

Bijdrager
    Gitte65

Vandaag een uur met de Apple helpdesk aan de telefoon gehangen, van alles geprobeerd, maar niets werkte. Vriendelijke mevrouw aan de telefoon heeft nog ‘de 2e lijndienst’ oid geraadpleegd, maar die konden niets anders verzinnen dan Lion herinstalleren, waar ik toen even geen tijd voor en zin in had.
    Uiteindelijk toch gedaan omdat ook ineens mijn Wifi-verbinding uitviel en mijn iMac mijn netwerk niet meer kon vinden terwijl mijn laptop die er pal naast staat wel verbinding had! Andere netwerken werden wel gespot (zelfs die van mijn buurman 100 m. verderop), maar niet mijn eigen. Heel vreemd.
    Maar om een lang verhaal nog langer te maken: mijn Wifi doet het weer, Airdrop nog steeds niet.

Volgens de Apple helpdesk had Airdrop niets te maken met het Apple ID certificaat, maar een oplossing konden ze me niet bieden….

Hier misschien iemand nog een idee? Niet dat ik niet zonder Airdrop kan leven, maar ik vind het wel raar dat er in mijn iMac ineens dingen zijn veranderd zonder dat ik ook maar iets gedaan heb. What’s next???

Bijdrager
    iwans

Next is de oplossing…..

Ik had er ook ineens last van, maar heb het kunnen oplossen.

Sluit al je toepassingen en zorg dat Airdrop niet aan staat in een finder venster.

Ga naar SYSTEEMVOORKEUREN -> GEBRUIKERS EN GROEPEN zoek het account op waarmee je inlogt. Verwijder vervolgens je apple id en voeg deze vervolgens opnieuw toe.

Opnieuw starten hoeft niet, moet meteen weer gaan werken.

Succes

Bijdrager
    Gitte65

Hartelijk dank voor je reactie iwans!

Hoopvol heb ik alle openstaande toepassingen afgesloten, apple id verwijderd en daarna weer toegevoegd.
    Helaas krijg ik bij Airdrop nog steeds de melding:
    “Het Apple ID-certificaat voor ‘naam’ is ongeldig. Het overzetten is geannuleerd.”

Dus deze tip werkt bij mij helaas niet…. Maar hopelijk helpt het wel anderen met hetzelfde probleem uit de brand ;-).

Bijdrager
    Robsor

Ik had precies hetzelfde probleem, ik heb naast m’n iMac sinds gister een Macbook Pro. Ik wilde dus wat muziek overzetten via Airdrop. Ik dacht dat het aan m’n iMac lag. Na opnieuw opstarten, WiFi aan en uit en m’n Apple ID te resetten had ik nog steeds hetzelfde probleem: “Apple-ID ongeldig”.

Toen heb ik m’n Apple-ID op mijn Macbook Pro gereset en doet alles het weer. Ik heb geen idee waarom, maar het werkt, haha. Hopelijk werkt het voor je!

Groeten.

Bijdrager
    Gitte65

Dank voor de tip Robsor! Ik kan weer airdroppen!
    Ik had het verwijderen en weer toevoegen van m’n Apple-ID alleen op mijn iMac uitgevoerd omdat ik dacht dat daar het probleem zat, blijkbaar niet dus want nadat ik dit ook nog op mijn MBP te hebben gedaan werkt het weer.

Bijdrager
    igeneric

Ik had vandaag hetzelfde probleem en dezelfde foutmelding “Het Apple ID-certificaat voor ‘naam’ is ongeldig. Het overzetten is geannuleerd.”

De tips van iwans en Robsor werken perfect. Op beide macs de Apple-ID(‘s) van de gebruiker verwijderen en weer toevoegen. Daarna werkt het. Bij mij in ieder geval wel!

Hartelijk dank iwans en Robsor!

Bijdrager
    bjorngra

Ik had ook dit probleem iMac > Macbook Air.

Op de Air de Apple ID verwijderd (SYSTEEMVOORKEUREN -> GEBRUIKERS EN GROEPEN) daarna weer de Apple ID toegevoegd en het werkte weer.

Bijdrager
    Joostje

zelfde probleem, tips gevolgd … geen probleem meer.

Maar, waarom is dit zo?
    iemand?

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.