11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Eloy

Airdrop van Mac naar iPad

Omdat Airdrop niet werkt ondanks check van alle instellingen/versies/netwerk van Mac naar iPad, probeer ik foto’s even via mail naar mezelf te sturen en dan op de iPad openen. Dat kan, maar hoe krijg je de bijlage (de foto’s) in jouw fotomap op de iPad?

Bijdrager
    Shmoo

Misschien kun je eens proberen te achterhalen waarom Airdrop niet werkt? Mogelijk staat Bluetooth niet aan?

Bijdrager
    Eloy

@Shmoo,
    Zoals ik al schreef, alle instellingen zijn gecheckt, bluetooth, wifi, mac OS versie, detectie, etc, etc. Alle instellingen uit/ingeschakeld (o.a. firewall)
    Vandaar dat ik de mail optie wil gebruiken.

Bijdrager
    Spinozo

Vinger op de foto houden en dan kiezen voor bewaar afbeelding

Bijdrager
    Beech

Welke iPad heb je ? iPad Pro, iPad (4e generatie of hoger) ?

Bijdrager
    Eloy

@Spinozo
    Correct, maar wel omslachtig als het meerdere foto’s zijn, ik heb geprobeerd om de foto’s als groep te selecteren, maar dat lukt niet.

@Beech

iPad 4e generatie met iOS 9.2

Bijdrager
    wouter57

Om van al die ellende af te zijn gebruik je Photosync voor alle foto,s en video,s. Bij instellingen kun je kiezen waar ze naar toe moeten. Overigens werkt airdrop wel goed bij mij en staat ingesteld als iedereen.

Bijdrager
    SunKeeper

Waarschijnlijk is de Mac niet nieuw genoeg.

Op sommige oudere Macs durft AirDrop wel eens naar voren te komen terwijl het eigenlijk niet ondersteund is door de netwerkkaart. Je kunt dan alleen over Wi-Fi naar andere Macs AirDroppen, maar niet naar iOS-devices.

Bijdrager
    Eloy

@wouter57
    Merci, ik ga kijken of Photosync werkt, de instelling staat op iedereen, ook dat was gecheckt.

@SunKeeper

Heb inderdaad oudere Mac’s, maar de airbook is van medio 2013 met de juiste LMP versie.

Bijdrager
    Eloy

@wouter57
    Goede “anti ellende” tip, Photosync aangeschaft, werkt als een trein. Nogmaals dank.

Bijdrager
    wouter57

Fijn om te horen veel plezier ermee.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.