11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Nick Nack

AirDrop op oudere Apple's

AirDrop is een heel mooi systeem, maar jammer genoeg is dit alleen aanwezig op de meest recente Mac’s met Lion.

Maar… Deze functie is ook te verkrijgen op oudere Mac’s die Lion draaien! Hiervoor hoef je alleen een code uit te voeren in Terminal die AirDrop aanzet. AirDrop werkt dan met alle andere Mac’s op hetzelfde netwerk.

Voor de volgende code in in de Terminal:

defaults write com.apple.NetworkBrowser BrowseAllInterfaces 1

Log hierna even uit en weer in, of voer dit commando uit in Terminal: killall Finder en AirDrop staat in de Finder!

Bijdrager
    Nick Nack

Wat is AirDrop?

Een korte uitleg is hier te bekijken: http://youtu.be/5MAZAnX6MGY

Het enige verschil in AirDrop op deze manier in verhouding met een nieuwere Mac is dat de andere Mac in hetzelfde netwerk aanwezig moet zijn, bij nieuwere Apple’s hoeven ze alleen maar in elkaars bereik te zijn.

Bijdrager
    Afroman

Gast, superthanks voor deze tip man!

Bijdrager
    E.Valentino

goeie tip bedankt!

Bijdrager
    Eprom

Deze tip stond al een tijdje op MacOsxHints en ik heb ‘m op verschillende Macs getest en zelfs op 5 jaar oude iMacs werkt het.

Bijdrager
    reynaert.devos

Kan je op een 5 jaar oude iMac nog Lion draaien? Ik wou dit installeren op mijn mac mini en ik kreeg de melding dat er minimum 2 GB RAM aanwezig moet zijn om Lion te kunnen draaien.

Bijdrager
    Yggdrasil

Ben ik gisteren reeds tegengekomen op appletips.nl

Goed dat je ‘m hier neerzet! Dit hadden ze in de OMT101 kunnen opnemen.

Bijdrager
    iFredo

Handige tip.

Ik vind echter de ‘ouderwetse’ file sharing optie nog steeds de beste oplossing voor de Macs hier in huis. Cut & paste en direct op de goede plaats. Met AirDrop blijf je heen en weer lopen als je het alleen doet.

Bijdrager
    mowat

Ja , stond ook al een tijdje geleden in Appletips

OS X Lion: AirDrop activeren op iedere Mac

Bijdrager
    diotav

Waarom staat AirDrop dan standaard uit op oudere Macs? Commercieel voegt het niets toe.

Bijdrager
    SunKeeper

Omdat de nieuwere Macs kennelijk Wi-Fi-hardware hebben die zowel met een apparaat als met een draadloos netwerk tegelijk kunnen verbinden.

Op die manier hoef je dus niet al je mappen open te gaan zetten via bestandsdeling op een openbare plaats, zodat iedereen erin kan gluren, om een bestandje over te zetten naar iemand. Je bent namelijk ook alleen als AirDropper zichtbaar als je AirDrop openzet in de Finder. (let maar eens goed op het icoon in de navigatiekolom:wink: ) Daarnaast moet je voor ieder bestandje toestemming geven.

Daarnaast: als er geen draadloos netwerk en ook uitwisselbaar geheugenmedium beschikbaar is, hoef je niet een ingewikkeld computer-naar-computernetwerk aan te maken om een simpel bestandje over te zetten.

Daarom heeft deze tip hoofdzakelijk nut voor de MacBooks die geen AirDrop ondersteunen. Een wat oudere desktop-Mac staat namelijk toch altijd in het netwerk verbonden, en aangezien dat een vereiste is, biedt AirDrop weinig voordeel ten opzichte van bestandsdeling. Eerder nadelen.

AirDrop is namelijk geen vervanging van bestandsdeling!!

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.