3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    Gitte65

Airdrop niet in te stellen?

Ik heb een probleempje met Airdrop.
    Het werkt heel goed tussen mijn iMac 2011 met Yosemite en MBP 2010 met El Capitan; zodra ik Airdop in het Finder-venster open zien de beiden computers elkaar.
    Echter, de MBP 2015 met El Capitan van mijn collega wordt niet gevonden evenmin als mijn iPhone 6s (en vice versa).

Volgens de instructies hier zou er een een instel mogelijkheid moeten zijn om aan te geven wie jouw Aidrop mogen vinden:

Maar de Finder van zowel mijn MBP (El Capitan) als iMac (Yosemite) geven dit venster weer, zonder instelmogelijkheden:

Uitzetten van de Firewall en daarna opnieuw opstarten maakt geen verschil.

In alle gevallen zaten/zitten we op hetzelfde Wifi-netwerk en BT aan of uit maakt ook geen verschil.
    Mijn iPhone 6s kan mijn iMac en en MBP ook niet vinden maar wel mijn iPad (4e generatie) en ook de MBP 2015 van mijn collega.

Hoe zou ik dit werkend kunnen maken? Iemand een idee?
    Of is dit weer een gevalletje van te oude apparatuur die niet compatibel is met de nieuwste generatie?

Bijdrager
    Gitte65

Ik heb ondertussen op 1 ding zelf al een antwoord gevonden… (had de link die ik zelf in mijn vorige post gaf wat beter moeten lezen :oops:)

“Als u items naar een iPhone, iPad of iPod touch stuurt:
    De Mac moet een model uit 2012 of later zijn en OS X Yosemite of hoger hebben.”

Dat verklaart dus waarom mijn iPhone 6s mijn iMac en MBP niet kan vinden, die zijn te oud.

Nu nog een verklaring vinden voor het feit dat ik op zowel mijn iMac en MBP een afwijkend venster zie wanneer ik in Finder op Aidrop klik; ik heb namelijk geen keuzemogelijkheden.
    Mijn collega met haar MBP 2015 had mogelijk nog op haar MBP op “vindt u niet wat u zoekt?” kunnen klikken. Dat ga ik nog wel een keer uitproberen, mogelijk dat dit nog wat oplevert?

Mocht iemand nog een ander idee of oplossing hebben? Ik hoor het graag!

Bijdrager
    Maurits

Dat je op de iMac en MBP een ander venster hebt dan op de moderne MacBookPro 2015, is veroorzaakt door het ontbreken van de juiste hardware.

Op de moderne Mac’s (die dus wel met iOS kunnen airdroppen) zit er dus een extra instelling om terug te schakelen naar de ‘oudere hardware’ modus, (in die modus kan je dus helaas alleen met Mac’s airdroppen)

Die knop om naar de ‘oudere’ modus te gaan, heet (te zien in je schermafbeelding) ‘Vind u niet wat u zoekt?”.
    Als je die gebruikt zal de MBP2015 hetzelfde kunnen als de MBP2010.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.