8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    hotel17

airdrop erbarmelijk

Airdrop was een jaar geleden (Mavericks) zo traag dat ik besloot om het niet te gebruiken.
    Vandaag is dat niet anders. Bluetooth staat aan, zelfde Wifi voor alle apparaten.
    een film van 1 minuut van iPhone 6 iOS 8.1 naar MBPr OS X 10.10 via Airdrop: 2min12s
    dezelfde film via Photosync app van zelfde iPhone 6 naar zelfde MBPr: 12s!!

6 foto’s van iPhone 6 iOS 8.1 naar MBPr OS X 10.10 via Airdrop: 1min10s
    6 foto’s van iPhone 6 iOS 8.1 naar MBPr OS X 10.10 via Photosync: 11s

wat bezielt Apple om zo’n erbarmelijke technologie te ontwikkelen en er nog mee uit te pakken ook?

Bijdrager
    Buzz

De kracht van Airdrop zit hem niet in de snelheid, maar in het feit dat het altijd gemakkelijk beschikbaar is op alle apparaten. Dat gemak (je hoeft er geen apps voor te installeren en je hoeft er niet voor op hetzelfde netwerk te zitten) gaat ten koste van de snelheid. Heb je een beter alternatief voor als je veel en/of grote bestanden moet overzetten, dan is dat prima toch?

Bijdrager
    Akoni

Voor alleen foto’s en video’s is Photosync de aanrader, is zeer snel!

Bijdrager
    Wauters

Heeft AirDrop vroeger tussen IOS7 en OSX 10.9 dan ooit nog gewerkt? Ik dacht dat onze vrienden bij Apple dit niet toelieten?
    Anyway drop it zou ik zeggen, er zijn veel makkelijkere toepassingen.

Bijdrager
    belfortmac

Naar mijn weten niet nee!

Bijdrager
    hotel17

Altijd makkelijk beschikbaar op alle apparaten??? Wanneer ik een foto wil sturen via AirDrop naar een andere iPhone, dan duurt het 2 minuten vooraleer mijn iPhone die gevonden heeft, als hij ze al vindt!
    Heel vaak vindt mijn Mac of iPhone of iPad helemaal niks via AirDrop. En ja staat open voor ‘iedereen’.
    Ik begrijp niet dat Apple pocht over een technologie die ondermaats is.

Bijdrager
    Buzz

Hotel: Dan is er bij jou iets anders aan de hand. Hier werkt het uitstekend en voor mijn gevoel meer dan snel genoeg, zowel met meerdere foto’s als met filmpjes of andere grote bestanden. Photosync heb ik nog nooit geprobeerd, simpelweg omdat Airdrop voor mij uitstekend werkt.

Wauters en daalhofmac: Waar hebben jullie het over? De vraag/opmerking gaat toch duidelijk over OS X 10.10 en iOS 8.1? En hoe is het installeren van een aparte app nou makkelijker dan het gebruiken van Airdrop? Hebben jullie het al wel eens uitgeprobeerd?

Bijdrager
    MacBooky

Eens, het is echt droevig, het duurt een eeuw voor twee apparaten elkaar zien en dan gaat het nog niet soepel

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.