13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    Maartenvdw

Aiport Time Capsule in brugmodus met Airport Extreme lukt niet

Hallo,

Ik heb een 2TB Apple TC in de schuur hangen. Deze hangt daar zodat we ook in de schuur wifi hebben. Deze is verbonden met een Apple Airport Extreme via UTP. Deze is dan weer verbonden met het internet.

Echter lijken de twee apparaten niet via UTP maar via wifi verbinding met elkaar te maken als ik Airport-configuratieprogramma moet geloven.

Ik heb de TimeCapsule op de foto overigens uit staan. Maar ik heb dus een stippellijn lopen tussen de twee apparaten. Dit betekent toch gewoon dat ze niet via UTP communiceren?

Ik heb al verschillende (ook korte) UTP kabels geprobeerd. Geen succes.
    Ik heb de UTP kabel in de ethernet poort van de Airport Extreme en in de WAN poort van de TC. Klopt toch?

De Airport Extreme staat op “Maak draadloos netwerk aan”
    De Time Capsule staat op “breid draadloos netwerk uit”

Wat doe ik fout?

Bedankt!

Bijdrager
    fred44nl

Als een Airport met een utp-kabel is aangesloten, dan moet altijd gekozen worden voor “maak draaadloos netwerk aan”
    Daar zit dus de fout bij de TC.
    Bij de keuze “breid netwerk uit” gaat de verbinding draadloos:)

Bijdrager
    ikkezelluf

Wat Fred44nl zegt klopt inderdaad. Mijn situatie: Ziggo Technicolor in Bridge mode -> bekabeld naar een Time Capsule (Maak draadloos netwerk aan) -> bekabeld naar een Airport Express (Maak draadloos netwerk aan).

Ik heb beide draadloze netwerken wel verschillende namen gegeven, zo weet ik altijd zeker welke wifi wordt gekozen……

Bijdrager
    fred44nl

Afhankelijk van de omstandigheden kan één netwerk, met één naam, zowel voor 2,4 als 5 GHz heel goed werken.
    Maar dat is niet overal het geval.a

Bijdrager
    Maartenvdw

Bedankt voor de reacties!
    ik heb nu twee apparaten verbonden met elkaar via UTP. De Airport Extreme hangt aan het internet.
    Nu heb ik zoals jullie adviseerde “maak draadloos netwerk aan” gekozen en deze een andere naam gegeven.
    Echter kan ik nu de Time Capsule harddisk niet meer benaderen, alleen wanneer ik op het netwerk van de Time Capsule zit. Dit was niet de bedoeling.

Is er een mogelijkheid dat, wanneer ik op het netwerk van de Airport Extreme zit de harddisk van de Time Capsule te benaderen?

Bijdrager
    Maartenvdw

Hij maakt overigens wel Time Machine backup’s zie ik nu.

Deze melding krijg ik wanneer ik de schijf wil openen:

Weet iemand hier een oplossing voor?

Bijdrager
    fred44nl

heb je bestandsdeling ingeschakeld op de TC ??

Bijdrager
    GoeieDag

Je kunt prima een TC HD benaderen via het netwerk, onafhankelijk hoe dat netwerk is ingericht.
    Ik heb het idee dat je naar de HD wilt via een alias, en die geeft niet meer het juiste pad aan. Hoe benader je de HD?

Bijdrager
    Maartenvdw

Normaals bedankt voor de snelle reacties!
    Het is inmiddels gelukt na het opnieuw aanzetten van de TC.

Nu zit ik weer met het volgende probleem haha:
    De omvormer van de zonnepanelen is nu via UTP verbonden met de TimeCapsule.
    Normaal gesproken zouden we op die manier de opbrengst van de zonnepanelen kunnen uitlezen.

Echter geeft hij de volgende melding:

Nu heb ik dingen gelezen over poorten openzetten van de router? Klopt dit?

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  Maartenvdw.

Bijdrager
    fred44nl

heeft die omvormer een vast ip-adres, of is dat dynamisch uitgegeven door de dhcp-server ??

Bijdrager
    Maartenvdw

Dat durf ik niet te zeggen, hoe kan ik hier achterkomen?

Dit krijg ik wel te zien:

Ik heb voor de zekerheid de laatste cijfers weg gelaten, ik weet niet of hier iets mee gedaan kan worden namelijk.

Kan ik hier iets mee?

Bijdrager
    fred44nl

van het IP adres moet er 1e digit wat je gemasqueerd hebt, hetzelfde zijn als van jouw Macbook.
    de subnet mask en de gateway moeten gelijk zijn aan jouw Macbook.

Bijdrager
    Maartenvdw

Subnetmask is het zelfde als die van de TC.

IP adres is compleet anders. Van de omvormer:
    192.168.2.251
    Gateway:
    192.168.2.54

Wat ik op mijn iMac te zien krijg:

Zit hier het probleem?

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.