17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    victor93

Aiport extreme valt heel vaak uit !

Dag OMT-ers,

ik heb een Airport expres van de vorige generatie (geen dual-band) gekocht en geconfigureerd via de handleiding, maar dat ding valt om de ong. 2 uur uit ! echt om gek van te worden al je aan het downloaden bent… ik het die airport speciaal gekocht omdat ik had gehoord van iemand dat die geen wegvallende verbinding had, maar dat heb ik nu alsnog.

mijn vraag is nu hoe kan ik ervoor zorgen dat ik dit geklooi niet meer heb ?

Gr, victor

Bijdrager
    Dagaloni

Valt het netwerk uit of valt je airport echt ‘uit’?

Als je netwerk eruit vliegt zal ik eens gewoon proberen om via de kabel te gaan internetten. Als hij er dan nog uitvalt dan is er iets niet goed met je kabel of je internet aanbieder..

Bijdrager
    victor93

neej ik bedoelde dat de verbinding wegviel idd. maar als ik via een kabel internet houd ik wel gewoon internet en valt ie er niet uit

Bijdrager
    Dagaloni

Update? Is hij wel helemaal up-to-date?

Gebruik je wel de zelfde kabel als je hem aansluit op je Mac en aiport? Denk het wel hè.

Bijdrager
    victor93

ja hij is up to date

Bijdrager
    Volkie
    ”victor93″

ja hij is up to date

Gebeurt het juist nadat je de update had geinstalleerd of daarvoor ook al? Ik heb namelijk een vergelijkbaar probleem sinds ik mijn timecapsule van de vorige generatie heb geupdate met de laatste firmware.

Bijdrager
    victor93

toen ik hem kocht was ie al up to date

Bijdrager
    Denize

Ik heb hier dus het zelfde probleem, de verbinding met alle twee mijn Imac valt echt continu weg (time out bij netwerk verbinding) terwijl ik op dat zelfde moment gewoon op mijn Iphone wel op het draadloos netwerk kan en alle computers verder hier in huis (geen mac) geen problemen hebben… eerst deed alles het wel gewoon perfect:(

Bijdrager
    Kees24

Ik heb hetzelfde probleem, hier staat een nieuwe iMac 24 inch (voorlaatste model) met de 10.5.6 update en de airport client update 2009-001. De airport update heeft niks geholpen, de verbinding met de router valt steeds uit en gaat direct weer aan. De router betreft een Wanadoo LiveBox.

Het schijnt dat de ‘oudere’ airport kernel extensie van b.v. 10.5.2. of ouder dit probleem niet heeft. De iMac waar ik dit op typ (intel core duo met 10.4.11) werkt namelijk wel probleemloos, en staat tegenover de nieuwe iMac. Overigens zie ik op deze iMac wel veel deze foutmelding in de system.log: iMac kernel[0]: AirPort: Roam (Beacons Lost)

Het installeren van deze oudere airport kernelextensie kan de oplossing zijn. Op appletips.nl staat dit uitgelegd, al heb ik dit zelf nog niet geprobeerd.

Bijdrager
    MacBoot

hebben jullie al een ander kanaal geprobeerd?

Bijdrager
    rogier visser fotografie

ik had het ook.
    ik heb toen de storings onderdrukker ingeschakeld ondanks dat dit werd afgeraden.
    sindsdien geen problemen meer gehad

Bijdrager
    victor93

waarom wordt dan eigenlijk afgerade ?

Bijdrager
    Denize

Dit is al mijn tweede extreme want mijn eerste kapte ermee nadat ik een update wou doen naar 7.3.1, dus ik zit met firmware nog steeds op 7,0 ’t is ook zo dat hij het de eerste tijd gewoon prima en zonder problemen deed en nu steeds problemen geeft.
    Ik heb mijn Imac dus maar weer aangesloten op de kabel internet dat steeds uitvalt is namlijk ook geen doen!

Bijdrager
    victor93

volgens mij heb ik de oplossing gevonden… ( bij mij werkt het iniedergeval).

je moet je airport extreme downgraden. dat gaat via ”Airport-Hulpprogramma” –> ”Airport Extreme selecteren” –> ”Basisstation” –> ”Laad Firmware” –> Firmware ”7.3.1” selecteren.

bij mij heeft het geholpen, hopelijk bij jullie ook

Bijdrager
    marcbrum

Beste Victor93,

Sinds ik vorige week ook mijn firmwire heb geupdate heb ik constant gelazer met mijn externe hardeschijf die aan mijn airport extreme zit vastgekoppeld. Zodra ik er ook maar iets mee wil doen valt hij uit. Ik zou daarom ook graag willen downgraden. Ik heb ook de vorige generatie Airport Extremes, tenminste hij is nu net upgedate volgens mij. Echter wanneer ik achtereen volgens naar -Airport, -Basisstation ga zie ik nergens de optie tot Laad Firmwire.. Iemand enig idee waar ik dit wel zou kunnen vinden. Want word hier langzaam aan troosteloos van. Heb het gevoel dat deze update niet aan mij besteed is.

Alvast bedankt,

Marc

GELUKT DANK IS GROOT..

Bijdrager
    Fireman

Is de BUG van die nieuwste firmware voor de AE al gemaakt? Staat er ergens al een bevestiging dat er een bug in zit? En welke voordelen of verbeteringen zou deze firmware moeten hebben?

Bijdrager
    mooirood

Ben inmiddels ook gedowngrade naar firmware 7.3.2. Lees nog nergens iets over een oplossing. Mijn TimeCapsule vraagt wel steeds of ik de laatste firmware wil installeren. Ik wacht daar voorlopig mee, ik verwacht dat ik dan weer terug bij af ben: “Timeout bij verbinden”:(

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.