5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    De Henk

aiport extreme en aiport express aansluiten

Vandaag de nieuwe extreme binnengekregen, configureren op zich inderdaad zeer simpel.
    Maar nu wil ik er 2 airport expressen aanhangen die muziek naar 2 sets moeten streamen, het
    liefst wil ik ook meer bereik realiseren omdat de tweede express nogal ver weg zit.
    Ook handig om overal dan meteen internet te hebben.
    Aan de eerste express moet ook nog een x-box 360 zitten en daar zit ook stereo set aan.
    Zonder de nieuwe extreme werkte dit alles prima behalve dan de tweede express die te ver zat.
    Ben nu al een paar uur verder en ik krijg de expressen niet meer aan de praat, ook de x-box kan
    niet meer verbinden. Heb natuurlijk al verschillende malen ge-reset maar kom na al het proberen
    niet meer uit de instellingen.
    Wie kan helpen en weet welke instellingen ik moet doen op de extreme en de expressen om dit
    weer soepel te laten werken ?
    Nu al veel dank…. word er gek van…

Bijdrager
    gipsman

Zorgen dat alles in hetzelfde channel zit én 802.11 b/g (bij die nieuwe extreme zal daar wellicht nog /n bij staan) lost vaak zulke problemen op.
    ‘Distribute IP-addresses’ mag enkel bij de extreme aan staan.

Bijdrager
    De Henk

thanks, ben alweer een stukje verder. alles werkt nu in een wds maar het bereik is nog niet
    om over te juichen, de i-tunes stream is zeer slecht en hapert. ik heb de buffergroote al aangepast maar dat helpt niets. iemand nog een briljant idee of oplossing ?

Bijdrager
    PietjePuk

Je weet dat als je de Express’en er aan hangt je netwerk terug gereduceerd wordt naar de G standaard en je geen gebruik meer kan maken van de N standaard?

Bijdrager
    De Henk

ja dat weet ik maar dan nog… zonder de extreme had ik 3 expressen waarvan 2 om te streamen
    naar 2 stero setjes. nu heb ik de extreme er nog bij rechtstreeks aan internet en een wds met
    de expressen maar het bereik voor i-tunes is minder dan voorheen.
    dat is toch wel vreemd lijkt me…

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.