6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    funforF

Aiport Express, Zyxel Prestige 600 modem, beveiligen. Hoe?

hoi,

allereerst laat ik weten dat ik veel op het forum heb zitten lezen en niet heb gevonden wat ik wil.

Thuis hebben we een iMac G4 (MoxOSX 10.4.9) en een iBook G3 (OSX 10.3), beiden draadloos op een Airport Express die ook verbonden is met de stereo.
    Als modem hebben wij een Zyxel Prestrige 600 serie.

Nu kwam de buurman gisteren en die zei dat hij via ons netwerk (dus via Airport Express) het internet op kan. Voor internet betalen wij een vast bedrag per maand en hebben wij geen datalimiet.
    Ondanks dat ik zo nu en dan met “IP Scanner” kijk wie er eventueel gebruik maken van onze verbinding, lijkt het me misschien toch zinvol om het beter af te schermen.

Ik lees veel dat beveiliging mbv WPA vrij goed is.
    En dat er gekeken moet worden naar de gegevens van de router, de Airport Express dus. Maar hoe kan ik in de gegevens van de router dan inzien.
    Ik begrijp dat ik van de Imac en de iBook de ID nummers moet hebben en dat ik die ergens toegang moet geven…. maar hoe?

Op veel van de berichten op het forum wordt er in het begin gereageerd op de vraagstelling, maar vervolgens komt het al snel op een ander onderwerp.

Ik hoop dat iemand me iets beter op weg kan sturen,
    alvast bedankt,
    Frank

Bijdrager
    baziel

192.168.1.1 meestal, daar kan je alles instellen van je modem en eventueel een wachtwoord aanmaken.

Bijdrager
    baziel
    Bijdrager
    funforF

sorry baziel,

ik begrijp niet wat je bedoeld!
    Die link doet overigens niets! Moet die me verder op weg helpen?

Frank

Bijdrager
    eubank

Je kunt hiervoor de airport admin utility gebruiken. Hiermee kun je een beveiliging, wep of wpa, instellen op je airport. Is als het goed is geinstalleerd op je Mac en anders staat het o pde cd die bij je Airport is geleverd.

Als je de admin Utility opstart zoekt hij zelf naar je airport, je hoeft dus geen ip adres te weten. Kies voor configure en vervolgens voor security options.

192.168.1.1 zoals hierboven gepost is vaak het standaard ip nummer van je modem. Via een webbrowser kan je dmv het intypen van dat adress op de configuratiepagina van je modem komen. In dit geval heb je daar weinig aan, omdat je een losse airport hebt.

Succes!

Gast
    Anoniem

Spam verwijderd door Yaris.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.